Volkswagenov planirani program rezanja troškova bio je neizbježan kako bi se riješili "desetljeća strukturnih problema" u njemačkom proizvođaču automobila, rekao je izvršni direktor Oliver Blume u intervjuu objavljenom u nedjelju.
"Slaba tržišna potražnja u Europi i znatno niža zarada iz Kine otkrivaju desetljeća strukturnih problema u VW-u", rekao je Blume nedjeljnim novinama Bild am Sonntag.
Čelnik Volkswagenovog radničkog vijeća rekao je prošlog ponedjeljka da proizvođač automobila planira zatvoriti najmanje tri tvornice u Njemačkoj, otpustiti desetke tisuća zaposlenika i smanjiti svoje preostale pogone u najvećem europskom gospodarstvu dok planira remont dublji od očekivanog.
Proizvođač automobila nije potvrdio te planove, ali je u srijedu od svojih radnika zatražio smanjenje plaća za 10 posto, tvrdeći da je to jedini način da najveći europski proizvođač automobila može spasiti radna mjesta i ostati konkurentan.
Blume je rekao da su troškovi poslovanja u Njemačkoj velika kočnica Volkswagenovoj konkurentnosti, rekavši za Bild am Sonntag da se "naši troškovi u Njemačkoj moraju znatno smanjiti".
Nije bilo fleksibilnosti u pogledu ciljeva za smanjenje troškova, samo u tome kako ih postići, rekao je.
Proizvođač automobila je u svom godišnjem izvješću izdvojio oko 900 milijuna eura (975,06 milijuna dolara) za provedbu mjera, navodi list.
Njemački proizvođač automobila Volkswagen u srijedu je izvijestio o padu operativne dobiti od 42 posto u trećem kvartalu.
Operativna dobit pala je na 2,86 milijardi eura (3,1 milijardu dolara), dok su prihodi od prodaje u trećem kvartalu pali 0,5% na godišnjoj razini na oko 78,5 milijardi eura.
Prodaja vozila pala je 8,3% u trećem tromjesečju 2024. u usporedbi s istim razdobljem prethodne godine, objavio je Volkswagen.
Neto likvidnost cijele Volkswagen grupe iznosila je negativnih 160,6 milijardi eura na kraju rujna 2024., navodi se. Neto likvidnost tvrtke iznosila je negativnih 147,4 milijarde eura na kraju 2023. godine.
Rezultati trećeg tromjesečja dolaze nakon što je Volkswagen prošli mjesec smanjio svoje godišnje izglede za 2024. po drugi put u samo nekoliko mjeseci. U to je vrijeme proizvođač automobila rekao da očekuje profitnu maržu od oko 5,6% za godinu, zajedno s padom prodaje od 0,7%.