Vodeći kineski proizvođač električnih vozila BYD preispituje svoje europske operacije nakon strateških pogrešnih koraka, uključujući neuspjeh u potpisivanje dovoljnog broja trgovaca i zapošljavanje rukovoditelja s poznavanjem lokalnog tržišta te u ponudi hibrida na tržištima otpornim na potpuno električna vozila, izjavilo je Reutersu šest sadašnjih i bivših rukovoditelja BYD-a.
BYD je brzo krenuo kako bi se pozabavio ovim ranim posrtajima na ovom kritičnom izvoznom tržištu, uvelike proširujući svoju prodajnu mrežu i nudeći pozamašne pakete plaća preuzetim rukovoditeljima europskih proizvođača automobila, posebice Stellantisa, rekli su rukovoditelji.
Kineski lider u području električnih vozila najavio je u prosincu da će plug-in hibridi biti ključni za njegovu europsku strategiju. Ta je odluka uslijedila nakon što je posebni savjetnik BYD-a za Europu Alfredo Altavilla - među ključnim rukovoditeljima angažiranim u ponovnom pokretanju BYD-a u Europi - savjetovao osnivača i predsjednika BYD-a Wanga Chuanfua da je čista EV strategija još uvijek teško prodati u mnogim europskim zemljama.
"Vrlo je brzo shvatio poruku i dao input inženjerima BYD-a da će svaki novi model morati dolaziti i u EV i hibridnoj" verziji za Europu, rekao je Altavilla za Reuters. „Potrebno je educirati kupce u zelenoj tranziciji.“
Prijavljeno je zapošljavanje pojedinih europskih rukovoditelja, a BYD je javno priznao probleme na njemačkom tržištu. Ovo je prvi detaljan prikaz problema koje su identificirali rukovoditelji unutar BYD-a i njegovih sustavnih nastojanja da ih riješi. Većina rukovoditelja govorila je pod uvjetom anonimnosti kako bi razgovarala o osjetljivim strateškim pitanjima.
BYD je odbio komentirati.
U prosincu je Altavilla u Italiji najavio da će plug-in hibridi biti "u srži BYD strategije u Europi" koja napreduje, dodajući da bi bilo "glupo" ići protiv preferencija potrošača nudeći samo EV.
BYD se prvi put obratio Altavilli, bivšem direktoru Fiat-Chryslera, prošlog lipnja i najavio njegovo imenovanje u kolovozu. Radio je kao viši savjetnik privatne investicijske tvrtke CVC Capital Partners.
Altavilla je zauzvrat angažirao nekoliko menadžera zvijezda u usponu iz Stellantisa, uključujući Mariju Graziu Davino da vodi Njemačku i nekolicinu drugih srednjoeuropskih zemalja, Alessandra Grossa u Italiji i Alberta De Azu u Španjolskoj. Kineski proizvođač automobila ponudio im je značajna povećanja plaća i "priliku za rast", rekao je trenutni direktor BYD-a.
"To nisu bili ljudi koje smo rado izgubili", rekao je Stellantisov izvor upoznat s radom rukovoditelja koje je BYD ukrao.
U još jednom znaku BYD-ove odlučnosti da brzo ojača svoje europske operacije, tvrtka je prošle godine postavila svoju drugu izvršnu direktoricu, Stellu Li, na čelo regije.
Zamijenila je bivšeg europskog direktora Michaela Shua, koji je predviđao da će BYD osvojiti najmanje 5% europskog tržišta električnih vozila prije nego što kasnije ove godine pokrene proizvodnju u svojoj prvoj europskoj tvornici u Mađarskoj. Međutim, BYD je 2024. završio sa samo 2,8% udjela i prodajom od ukupno 57.000 vozila, ispod očekivanja tvrtke.
Hitnost BYD-a za rastom u Europi djelomično proizlazi iz njegove evidencije o skokovitoj prodaji u Kini, koja se sedam puta povećala od 2020. na 4,2 milijuna vozila u 2024. BYD je prošle godine nadmašio Teslu kao najveći prodavač električnih vozila u svijetu i sada je šesti najveći svjetski proizvođač automobila.
BYD se također suočava s kineskim rivalima koji žure ući u Europu, uključujući Chery, Geely, Xpeng i nedavno Changan. Svi kineski proizvođači automobila suočeni su s pritiskom da rastu na stranim tržištima kako bi povećali profit, koji je teško održati u Kini zbog dugotrajnog rata cijena među brojnim markama električnih vozila.
Partneri BYD-a i stručnjaci iz industrije kažu da je BYD prepoznao probleme u Europi i odlučno krenuo u njihovo rješavanje.
"Oni ovo shvaćaju vrlo ozbiljno, ali moraju shvatiti da je za izgradnju pozicije u Europi potrebno vrijeme", rekao je Tim Albertsen, izvršni direktor Ayvensa, jedne od najvećih europskih leasing kompanija i BYD partnera u regiji. "Baš kao što europski ili američki proizvođači automobila dolaze u Kinu, ono što Kinezi rade dobro u Kini ne funkcionira uvijek u Europi."
Postoje rani znakovi da ponovno pokretanje BYD-a u Europi daje rezultate. Europska prodaja BYD-a, uključujući Ujedinjeno Kraljevstvo, više se nego utrostručila u prvom kvartalu 2025. na više od 37.000 vozila, u usporedbi s oko 8.500 u prvom kvartalu 2024.