Mala europska nacija i dugogodišnji saveznik SAD-a nedavno se našla na predsjednikovom nišanu zbog njegovih ambicija oko Grenlanda, poluautonomnog danskog otoka. U međuvremenu, nove američke carine, nedavno smanjene na 10%, sada ometaju izvoz EU-a na jedno od ključnih tržišta.
Trump je više puta rekao da bi SAD trebao preuzeti kontrolu nad Grenlandom, na kojem se nalaze američki vojni objekti, u interesu nacionalne sigurnosti. Danski dužnosnici gorljivo su odbacili tu ideju, a sada — slično kao u Kanadi, koju bi Trump želio učiniti 51. državom SAD-a — potrošači zauzimaju stav.
"To je jedini način na koji oni [kupci] mogu malo prosvjedovati protiv Trumpa", rekla je za CNBC Sanne, radnica u kopenhagenskoj podružnici danskog lanca trgovina mješovitom robom Føtex.
"J--- SAD uglavnom u ovom trenutku", rekla je kupac Sanja, Australka koja sada živi u Kopenhagenu.
Salling Group, koja posjeduje Føtex i druge lance supermarketa Bilka i Netto, olakšala je proces izbjegavanja američkih proizvoda tako što je prošli mjesec uvela zvjezdicu na cjenike svih robnih marki u europskom vlasništvu u svojih više od 1700 trgovina u Danskoj, Njemačkoj i Poljskoj.
Glasnogovornik Salling Groupa rekao je da se ovaj potez ne odnosi na "bojkot" američkih proizvoda, već je došao kao odgovor na brojne nedavne upite kupaca koji traže "jasnije informacije o europskom vlasništvu".
Ipak, nekoliko kupaca reklo je za CNBC da pozdravljaju ovaj potez.
"Više bih voljela europske proizvode nego američke, ne samo zbog sukoba, već i standarda. Sad kad je sukob takav kakav jest, još je više", rekla je Sanja, čija je majka bila u posjetu iz Australije i rekla da je također planirala izbjegavati američke proizvode kod kuće.
Drugi kupac, Eva, složila se: "Da, izbjegavala bih američke proizvode. Mislim da im treba novi predsjednik."
Bojkotiranje američkih proizvoda odrazilo se i drugdje u Europi, s hashtagom #BoycottUSA koji se širi društvenim medijima i Facebook grupama koje se pojavljuju kako bi pomogle potrošačima da pronađu regionalno proizvedenu robu. Slijedi slične poteze kupaca u Kanadi, gdje su Americano kave preimenovane u Canadianos.
Veliki američki brendovi također su se suočili s negativnom reakcijom, a jedna anketa u Francuskoj ukazuje na protivljenje poznatim imenima kao što su Starbucks, McDonald's i Coca Cola. Možda najistaknutiji među njima, Tesla je doživio značajan pad prodaje u cijeloj regiji, s nekim zastupništvima u Njemačkoj, Italiji i Švedskoj vandaliziranim u odbijanju političkih poteza izvršnog direktora Elona Muska.