svijet.hr
22. Ožujak 2023.
  • Društvo
  • Geopolitika
  • Mojbiz
  • Kultura & Scena
  • Sport
  • Lifestyle
  • Tehno
  • Komentari
search
highlight_off
person
personPrijavi se u svoj SVIJEThr profil. disabled_by_default
*
*

Dokažite da niste robot! Upišite rezultat:

Zaboravljena lozinka?

Nemaš korisnički račun? Registriraj se!

passwordZaboravljena lozinka? disabled_by_default

Unesite e-mail s kojim ste se registrirali i poslat ćemo vam link za resetiranje lozinke.

*

Dokažite da niste robot! Upišite rezultat:

assignmentRegistracija disabled_by_default
*
*
*
*
*
*

Dokažite da niste robot! Upišite rezultat:

*
Bernays
Bernays
Bernays

Globalna previranja utječu na cijene, dok domaće kompanije traže rješenje

Piše: Karlo Kovač

03.03.2023. 13:49 chat_bubble 78 komentara visibility 176 pregleda
Globalna previranja utječu na cijene, dok domaće kompanije traže rješenje
Izvor: ShutterstockDok cijene hrane globalno rastu, možda se nazire i svjetlo na kraju tunela, odnosno postoje i neki pozitivni primjeri domaćih kompanija koje preuzimaju teret kako bi cijene ostale stabilne

Cijene svih proizvoda odavno su prešle iznose na koje smo navikli i prema kojima smo krojili kućne budžete. Doba jeftinoga je iza definitivno iza nas, sudeći barem prema najavama o poskupljenjima koja nas očekuje u travnju, ali i predviđanjima svih analitičara i ekonomista. Bez obzira što se najave odnose većinom na neprehrambene artikle, higijenske potrepštine, sredstva za čišćenje te alkoholna i bezalkoholna pića, hrana je ipak nedvojbeno na čelu popisa najvažnijih nam stvari.

Vratimo li se na startni narativ, cijene bi nam bile prihvatljivije i inflatorni udar lakši, da nam proporcionalno rastu i plaće, ali dok tome nije tako možda vrijedi čuti i onu drugu stranu u priči, proizvođača.

U cijeloj drami poskupljenja, bez obzira na rast trgovačkih marži ali i cijena mahom stranih proizvoda, brojne domaće tvrtke uspjele su se oduprijeti i održati stabilne cijene unatoč tržišnim trendovima. Te i takve tvrtke hrabro su odlučile staviti zadovoljstvo kupaca ispred maksimiziranja profita. Održavanjem stabilnih cijena stvaraju razinu povjerenja i lojalnosti kod svojih kupaca, što je vrijedna imovina u današnjem poslovnom svijetu.

Jedan od razloga zašto neke tvrtke nisu povećale cijene je i zbog njihove snažne financijske pozicije. Uspjele su održati zdravu financijsku bilancu, što im omogućuje apsorbiranje rastućih troškova proizvodnje bez da ih prenose na krajnje kupce. To je ujedno i dokaz kvalitetnog financijskog promišljanja uprava ovih tvrtki. Dodatni razlog zašto neke kompanije nisu podigle cijene krije se i u inovativnim mjerama smanjenja troškova. Pronašle su naime kreativne načine za smanjenje operativnih troškova bez ugrožavanja kvalitete svojih proizvoda. Time uspijevaju održavati svoje cijene i ono puno bitnije, istovremeno ostaju konkurentne na tržištu.

Riječ je dakle o kompleksnom i sveobuhvatnom valu poskupljenja koji će se svakako odraziti na cijene svih proizvoda, kao tržišni odgovor proizvođača bez obzira na sve napore, pristupe i inovacije koje njeguju.

Od inflacije preko gospodarske neizvjesnosti, neprijepornog rasta cijena sirovina, energenata, ambalaže i transporta uzrokovanih pandemijom i preslagivanjem geopolitičkih odnosa u svijetu, nema industrije koja nije osjetila učinke, ali zbog prirode svog poslovanja posebno je pogođena prehrambena i to u svakom segmentu.

U konačnici takvi udarci se prelijevaju na cijene finalnih proizvoda. Postoje ipak svijetli primjeri onih koji najveći dio tog tereta poskupljenja, pokušavaju preuzeti na sebe, tek minimalno povećavajući cijene kada je dovedena u pitanje opstojnost cijele tvrtke ili koncerna. Jedan od takvih primjera je svakako varaždinska Grupa Vindija. Kao najveća domaća prehrambena kompanija pomno prati i najmanje promjene te prilagođava pristup i poslovne procese uz posebnu brigu da se poskupljenja energenata i sirovina u proizvodnom procesu ne odraze u potpunosti na finalnu cijenu proizvoda i standard potrošača.

Primjerice jedni su od rijetkih koji od 1. siječnja i uvođenja Eura kao službene valute, nisu mijenjali cijene proizvoda u veleprodaji, odnosno, nisu ih zaokruživali na više iznose.

Jednako tako, kontinuirano sudjeluju u razgovorima i aktivno surađuju sa svim dionicima na tržištu, trgovcima i Vladom, kako bi se zadržali fiksne cijene ključnih artikala, poput mlijeka i pilećeg mesa, od koji su neke prema nedavnim analizama najniže, ne samo u regiji, već i Europskoj uniji kao takvoj.

Cilj je kroz zajednički dogovor i suradnju osnažiti zadovoljstvo potrošača te istovremeno očuvati stabilnost i održivost poslovanja u ovim izazovnim vremenima i svakodnevnim turbulencijama na domaćem, ali i globalnom tržištu. Ne treba smetnuti ni s uma, kako su takve naše kompanije unatoč privatnom kapitalu dodatno i jedan u nizu 'kotačića' opstojnosti domaćeg ekonomskog sustava, ali i egzistencijalno pitanje brojnih naših sugrađana koji su u njima zaposleni ili s njima surađuju kao kooperanti.

Najčitanije

Obljetnica

Zagrepčane prije tri godine probudio snažan potres

Američki dužnosnik

Ukrajina će dobiti tenkove Abrams od SAD-a ove jeseni

Vatreni

Juranović: Jedva se čekam vratiti na Poljud. Musa: Ostvario sam dječački san

Weekend Food Festival

Lideri domaćih prehrambenih kompanija na Weekend Food Festivalu raspravljat će o budućnosti industrije hrane

Tomašević

Ponosan sam obnovom javnih zgrada, ali nezadovoljan zbog privatnih

Bačić

Nismo položili ispit u izgradnji zamjenskih obiteljskih kuća

BRUXELLES

Počeli pilot projekti zaštite vanjskih granica EU-a

Izmjena zakona

Još veće kazne za tučnjavu, prostituciju i prosjačenje

Banner sekcija Najčitanije - Detalji vijesti - test banner
  • Impressum
  • Marketing
  • Kontakt
  • Uvjeti korištenja
svijet.hr

Copyright (c) svijet.hr. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.  |  Postavke kolačića

Ova web stranica koristi kolačiće

Kolačiće koristimo za prilagođavanje sadržaja i oglasa, za pružanje značajki društvenih medija i za analizu prometa. Također dijelimo informacije o vašoj upotrebi naše web-lokacije s našim društvenim medijima, oglašivačkim i analitičkim partnerima koji ih mogu kombinirati s drugim informacijama koje ste im dali ili koje ste prikupili iz upotrebe svojih usluga.
Prihvaćam sve kolačiće Prihvaćam odabrane Postavke kolačića Ne prihvaćam