Izdavači koji izdaju tiskane medije u potrazi su za novim distributerom. Tisak je odustao od tog posla, a Hrvatska pošta tek analizira tu poslovnu mogućnost.
Pregovori u tijeku
Ministarstvo kulture i medija kaže da razmatra problem i u suradnji s drugim resorima pokušava iznaći rješenje.
Tiskani mediji našli su se u problemima nakon što je Tisak donio odluku kako se više neće baviti distribucijom tiskanih izdanja, a kao što je Forbes Hrvatska pisao, značajno se smanjuje i broj prodajnih mjesta Tiska, kioska. Iz tvrtke su pojasnili da Tisak želi prodavati tiskovine, novine, magazine, knjige itd – ali one će do tamo morati doći na neki drugi način.
Stav HND-a
Predsjednik Hrvatskog novinarskog društva Hrvoje Zovko za medije je izjavio da smatra kako je obaveza države prema još uvijek važećem Zakonu o medijima poticati pluralizam i raznovrsnost medija te kao jedino rješenje vide distribuciju novina putem Hrvatske pošte kao javne tvrtke.
Iz Hrvatske pošte na upit Forbesa Hrvatska odgovorili su da “trenutno rade na početnoj analizi i projekcija vezanim uz tu temu kako bi ocijenili mogućnosti i uvjete takvog projekta”, te da ne mogu dati više informacija od toga.
Iz HUP-ove Udruge novinskih izdavača koja je angažirana na ovom pitanju bili su vrlo šturi. Na niz pitanja odgovorili su samo informacijom kako su u tijeku pregovori s novim partnerom koji će nakon isteka otkaznog roka preuzeti distribuciju.
Ministarstvo angažirano
Ministarstvo kulture i medija bilo je nešto jasnije. Nakon dopisa tvrtke Tisak Plus, organizirali su niz sastanaka s predstavnicima nakladnika. Sastanci su se održali s već spomenutom HUP-ovom udrugom i predstavnicima Hrvatskog novinarskog društva.
U tim razgovorima izražen je jasan stav Ministarstva o važnosti nastavka distribucije tiska na kioscima putem pronalaženja novih modela. Najavljeno je i to da će se u suradnji s drugim resorima tražiti rješenje za pomoć distribuciji tiska sukladno postojećem zakonskom okviru, a sve s ciljem dostupnosti tiskanih medija svim građanima.
Ipak, komentirajući članak 5. Zakona o medijima u kojem je propisana obveza da se potiče i štiti pluralizma i raznovrsnost medija, navode kako on propisuje da će se poticati proizvodnja i objavljivanje programskih sadržaja. Poimenično su nabrojana područja od osobite važnosti, no niti jedno od navedenih područja ne obuhvaća eksplicitno distribuciju tiska.