svijet.hr
15. Svibanj 2025.
  • Društvo
  • Geopolitika
  • Mojbiz
  • Kultura & Scena
  • Sport
  • Lifestyle
  • Tehno
  • Komentari
search
highlight_off
person
personPrijavi se u svoj SVIJEThr profil. disabled_by_default
*
*

Dokažite da niste robot! Upišite rezultat:

Zaboravljena lozinka?

Nemaš korisnički račun? Registriraj se!

passwordZaboravljena lozinka? disabled_by_default

Unesite e-mail s kojim ste se registrirali i poslat ćemo vam link za resetiranje lozinke.

*

Dokažite da niste robot! Upišite rezultat:

assignmentRegistracija disabled_by_default
*
*
*
*
*
*

Dokažite da niste robot! Upišite rezultat:

*
Veleučilište Edward Bernays
ANALITIČARI:

KPMG: Jasna podatkovna strategija ključ je transformacije maloprodaje u digitalnom dobu   

KPMG: Jasna podatkovna strategija ključ je transformacije maloprodaje u digitalnom dobu   

Prema novoj studiji KPMG-a, maloprodajni lideri koji uspješno koriste vlastite i vanjske podatke te sustavno provode analizu podataka ostvaruju do 15% veći rast prihoda i do 12% veću profitabilnost u usporedbi s konkurentima.

TRAVANJ
25
2025

Piše:

Svijet.hr

Međutim, unatoč sve većim ulaganjima u analitiku i digitalne alate, 68% ispitanih tvrtki priznaje da im nedostaje jasna strategija korištenja podataka. Fragmentacija podataka i nepovezani sustavi jedan su od ključnih izazova koji ograničavaju transformaciju u ovom sektoru.

Izazov prekomjerne količine podataka

Maloprodajni sektor prolazi kroz značajnu transformaciju, potaknut brzim tehnološkim napretkom i promjenama u očekivanjima potrošača. Današnji kupci zahtijevaju personalizirana i besprijekorna iskustva prilikom kupovine na svim kanalima, stvarajući pritisak na maloprodajne tvrtke da ne samo razumiju, već i predvide njihove potrebe. Istovremeno, fragmentacija podatkovnih ekosustava, kao i sve veća količina i brzina generiranja podataka, predstavljaju značajan izazov.

Analizirajući navedeno istraživanje, stručnjaci KPMG-a istaknuli su kako maloprodajne tvrtke danas prikupljaju značajne količine podataka – od transakcijskih informacija, obrazaca kupovine i angažmana na društvenim mrežama pa sve do podataka iz programa lojalnosti. Međutim, analiza pokazuje da samo 52% ispitanih maloprodajnih tvrtki smatra da su u mogućnosti iskoristiti te podatke za donošenje strateških odluka. Dodatno, 40% ispitanika navodi da im nedostaju alati za analizu podataka u stvarnom vremenu, što dovodi do neefikasnih procesa i propuštenih prodajnih prilika.

Kako podaci mogu povećati prodaju i poboljšati upravljanje zalihama

Analiza podataka može značajno unaprijediti sljedeće ključne aspekte poslovanja:

Personalizirano korisničko iskustvo – Tvrtke koje koriste podatke za personalizaciju ponuda ostvaruju do 20% veću stopu ponovne kupnje.

Povećanje efikasnosti lanca opskrbe – Prediktivna analitika može smanjiti nepotrebne zalihe za 30% i poboljšati točnost predviđanja potražnje.

Pametno određivanje cijena – Dinamički modeli cijena omogućuju povećanje prihoda za 5-10%, optimizirajući cijene u skladu s tržišnim trendovima i ponašanjem potrošača.

Izazovi digitalizacije u maloprodajnom sektoru

Analizirajući rezultate istraživanja, Daniel Lenardić, partner u Odjelu poslovnog savjetovanja u KPMG Hrvatska, dio KPMG Adria clustera koji čine KPMG u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini i Sloveniji, dodatno naglašava važnost objedinjavanja podataka kako bi se osigurao kontinuirani rast i razvoj sektora:

„Vrijeme u kojem su se tvrtke mogle oslanjati na linearni rast i povremene korekcije cijena je iza nas. Danas, maloprodajne tvrtke koje ne integriraju podatke u svoje poslovne procese zaostaju za konkurencijom koja koristi analitiku za agilno upravljanje opskrbnim lancem, personalizaciju korisničkog iskustva i optimizaciju cijena. Naša analiza pokazuje da vodeće tvrtke u sektoru već ostvaruju konkretne financijske rezultate zahvaljujući modernim podatkovnim strategijama.“

Lenardić također ističe da je ključno ulagati u alate koji omogućuju unificirano praćenje podataka iz svih prodajnih kanala – online, offline, društvene mreže, programi lojalnosti, ali i vanjskih izvora (analize tržišta, podaci konkurencije, i sl.). „Bez takve integracije, tvrtke gube dragocjene prilike i donose odluke temeljem nepotpunih informacija, što može imati značajne posljedice na dugoročnu profitabilnost.“

Dodatno analizirajući stanje na domaćem tržištu, Matej Samardžić, manager u Odjelu poslovnog savjetovanja u KPMG Hrvatska, dio KPMG Adria clustera koji čine KPMG u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini i Sloveniji, upozorava da se mnoge hrvatske tvrtke još uvijek oslanjaju na zastarjele operativne modele i ne koriste puni potencijal podataka:

„Iako su podaci izuzetno vrijedan resurs, njihova primjena u praksi često je otežana zbog nepovezanih sustava, različitih izvora informacija i nedostatka jedinstvene strategije upravljanja. Naše iskustvo pokazuje da mnoge tvrtke još uvijek ručno analiziraju podatke, često isključivo kroz MS Excel ili ih koriste samo fragmentirano, bez jasne povezanosti s poslovnim ciljevima. Takav pristup ograničava donošenje strateških odluka i umanjuje potencijal podataka za stvaranje konkurentske prednosti.“

Samardžić dodaje kako je uvođenje automatizacije i umjetne inteligencije u analizu podataka postala nužnost: „Tvrtke koje se oslanjaju isključivo na povijesne podatke i ručne procese za predviđanje trendova već sada gube tržišni udio. Prediktivna analitika, koja omogućava optimizaciju zaliha, prilagodbu cijena i unaprjeđenje korisničkog iskustva, mora postati standard u sektoru.“

Zaključak

Jasna podatkovna strategija nije samo tehnološka inicijativa – ona mora postati temeljna poslovna strategija svake maloprodajne tvrtke koja želi ostati konkurentna u digitalnom dobu. Tvrtke koje ne ulažu u podatkovnu strategiju riskiraju stagnaciju i smanjenje tržišnog udjela, dok one koje implementiraju napredne analitičke alate ostvaruju mjerljive koristi kroz optimizaciju operativnih procesa, povećanje lojalnosti kupaca i dugoročnu održivost.

„Vrijeme jednostavnih rješenja je iza nas – maloprodajni sektor ulazi u novu eru u kojoj će napredna analiza podatka, poslovna te umjetna inteligencija biti presudna za opstanak i rast“, zaključuje Daniel Lenardić.

Ključne riječi: trgovina, maloprodaja, kpmg, upravljanje podacima, daniel lenardić
PODIJELI
VIJEST

MOŽDA ĆE VAS INTERESIRATI
TRAVANJ
25
2025
<
>
  • Slatinska banka i Wüstenrot stambena štedionica otvorile prvu zajedničku poslovnicu u Rijeci 
    Slatinska banka i Wüstenrot stambena štedionica otvorile prvu zajedničku poslovnicu u Rijeci 
    Slatinska banka d.d. i Wüstenrot stambena štedionica d.d. svečano su otvorile svoju prvu zajedničku poslovnicu u Rijeci, smještenu na adresi Ul. Andrije Medulića 8.
    25.04.2025.
  • Vlada: Lakši pristup bankarskim uslugama bez dodatnih naknada
    Vlada: Lakši pristup bankarskim uslugama bez dodatnih naknada
    To znači da banke više neće smjeti naplaćivati naknade za osnovne usluge ako korisnik prima plaću, mirovinu ili druga redovna primanja na taj račun.
    25.04.2025.
  • Deset  godina Fresh Cornera 
    Deset  godina Fresh Cornera 
    Samo u prošloj godini, Fresh Corner je na europskoj razini prodao 65 milijuna šalica kave i 43 milijuna hot dogova. Kad bi se svi ti hot dogovi poredali jedan za drugim, protegnuli bi se od Zagreba do New Yorka. 
    25.04.2025.
  • Luka Modrić i dalje brend ambasador PBZ Grupe
    Luka Modrić i dalje brend ambasador PBZ Grupe
    Luka Modrić, najbolji hrvatski nogometaš svih vremena nastavlja svoju uspješnu suradnju s PBZ Grupom kao ambasador brenda.
    25.04.2025.
  • Procvat vojne industrije u Češkoj
    Procvat vojne industrije u Češkoj
    Proizvodnja oružja doživljava zlatno doba u Češkoj. Kao motor češkog gospodarstva mogla bi čak zamijeniti automobilsku industriju. Neki na to gledaju sa strepnjom.
    25.04.2025.
  • Potražnja za radnicima u travnju pala za 6,3 posto
    Potražnja za radnicima u travnju pala za 6,3 posto
     Indeks slobodnih radnih mjesta OVI u travnju je pao za 6,3 posto, četvrti mjesec zaredom na godišnjoj razini, što je ujedno druga najveća stopa pada od početka godine, objavio je Ekonomski institut, Zagreb (EIZ).
    25.04.2025.
  • Stjepan Orešković: Tajna našeg rasta? Radimo po pravilima, ali znamo prepoznati trenutak za disrupciju
    Stjepan Orešković: Tajna našeg rasta? Radimo po pravilima, ali znamo prepoznati trenutak za disrupciju
    Stjepan Orešković, osnivač i većinski vlasnik BOSQAR d.d.-a, holding kompanije BOSQAR INVEST grupacije, sudjelovao je na panelu u sklopu godišnje skupštine Europske banke za obnovu i razvoj „2025 EBRD Annual Meeting“, koja se održala u Londonu.
    25.04.2025.
  • Končarov elektrobaterijski vlak obavio prvu vožnju
    Končarov elektrobaterijski vlak obavio prvu vožnju
    Vlak je izrađen u sklopu projekta "Primjena zelenih tehnologija u željezničkom putničkom prijevozu" ukupne vrijednosti 17,1 milijun eura.
    25.04.2025.
  • Bosqar će isplatiti dividendu, u NO ulazi Gordan Kolak
    Bosqar će isplatiti dividendu, u NO ulazi Gordan Kolak
    Isplata dividende, podjela dionica te novi član Nadzornog odbora iz redova istaknutih hrvatskih gospodarstvenika najvažnije su teme za glavnu skupštinu dioničara Bosqar Investa.
    25.04.2025.
  • Ekonomski fakultet u Osijeku i ključni gospodarski akteri zajedno za obrazovanje budućnosti
    Ekonomski fakultet u Osijeku i ključni gospodarski akteri zajedno za obrazovanje budućnosti
    Ekonomski fakultet u Osijeku imenovao je članove Gospodarskog savjeta – tijela koje okuplja predstavnike nekih od najvažnijih poduzeća, institucija i organizacija u regiji.
    25.04.2025.

Najčitanije

PREGOVORI

Zelenski ismijao rusku delegaciju, Rusi ga izvrijeđali

ŠIRENJE

Slatinska banka i Wüstenrot stambena štedionica otvorile prvu zajedničku poslovnicu u Rijeci 

REGULATIVA

Na snazi odluka o objavi dodatne, sidrene cijene

PRIJEDLOG ZAKONA

Vlada: Lakši pristup bankarskim uslugama bez dodatnih naknada

OBLJETNICE

Deset  godina Fresh Cornera 

STRAVIČNO

Meksička influencerica ubijena usred live streaminga na TikToku (VIDEO)

DISKOGRAFIJA

Novi album Mire Kadoića - Live at Jazz point

POHVALE

Španjolci: Najbolji veznjak je Modrić

Banner sekcija Najčitanije - Detalji vijesti - test banner
  • Impressum
  • Marketing
  • Kontakt
  • Uvjeti korištenja
svijet.hr

Copyright (c) svijet.hr. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.  |  Postavke kolačića

Ova web stranica koristi kolačiće

Kolačiće koristimo za prilagođavanje sadržaja i oglasa, za pružanje značajki društvenih medija i za analizu prometa. Također dijelimo informacije o vašoj upotrebi naše web-lokacije s našim društvenim medijima, oglašivačkim i analitičkim partnerima koji ih mogu kombinirati s drugim informacijama koje ste im dali ili koje ste prikupili iz upotrebe svojih usluga.
Prihvaćam sve kolačiće Prihvaćam odabrane Postavke kolačića Ne prihvaćam