Riječ je o dva dopisa: u jednom se navode struke zdravstvenih djelatnika koje su potrebne, a u drugom potrebni materijali, poput infuzija i respiratora. Tako za stacionar traže 20 liječnika, 40 medicinskih sestara, pet studenata za vođenje evidencije i papirologije te koordinatore stacionara, piše Jutarnji list.
Traženi liječnici i medicinari
Prema trenutačnim procjenama, traži se 12 specijalista i specijalizanata hitne medicine, dva anesteziologa, tri kirurga te po jedan pedijatar, internist, pa čak i psihijatar. Također, bolnice su dobile uputu da dostave potrebne materijale, od pribora za šivanje, mobilnih respiratora, tubusa i svih potrebnih stvari za hitno zbrinjavanje, poput infuzija.
Kako doznaje Jutarnji list, stacionar će biti uglavnom za osobe koje dehidriraju, onesvijeste se od vrućine ili za one koji se napiju. Kako se ne bi zakrčile bolnice, oni će se dovoditi u stacionar, gdje će biti obrađeni, primit će po potrebi infuziju i bit će pušteni.
Naravno, u slučaju neke ozbiljnije povrede ili, primjerice, srčanih tegoba, bit će prebačeni u bolnice. Ministarstvo zdravstva, nakon brojnih sastanaka, ustupilo je podatke o broju timova Hitne pomoći na samom Hipodromu.
- Zbog očekivanog velikog broja posjetitelja, za osiguranje koncerta predviđen je iznimno pojačan angažman hitne medicinske službe (HMS), u koordinaciji s ostalim nadležnim službama", govore iz Ministarstva. Tako prema dosad dostupnim informacijama od strane organizatora saznajemo kako zdravstveni sustav razrađuje plan kojim bi na terenu za potrebe pružanja hitne zdravstvene zaštite bilo gotovo 200 djelatnika izvanbolničke hitne medicinske službe (HMS) raspoređenih u 16 vozila HMS-a unutar Hipodroma. Nadalje, 10 vozila bit će izvan Hipodroma te na 27 fiksnih lokacija unutar Hipodroma i Bundeka uz vozila HMS-a za prijevoz pacijenata u bolnice. Planirana je i organizacija posebne medicinske prijavno-dojavne jedinice za koordinaciju timova HMS-a.
Osloboditi 20 posto kreveta
U timove HMS-a uključeni su liječnici, medicinske sestre/medicinski tehničari i vozači iz 14 županijskih zavoda za hitnu medicinu, navode. Pored Hipodroma nalazit će se i helikopter MUP-a opremljen medicinskom opremom i timom hitne medicinske službe za prijevoz hitnih pacijenata u bolnicu, u slučaju potrebe.
To se tiče izvanbolničkog HMS-a na području Velesajma, planira se i organizacija stacionara s 200 kreveta i potrebnom medicinskom opremom u kojima će medicinsku skrb hitnim pacijentima pružati liječnici i medicinske sestre iz bolničkog sustava, a pacijenti će, ako to njihovo stanje bude zahtijevalo, biti prevezeni u bolnicu.
'Bolnice su također uspostavile svoje bolničke stožere i pripremaju dodatne kapacitete kako bi bile spremne za prijem većeg broja pacijenata u slučaju potrebe', ističu iz Ministarstva zdravstva.
U razgovoru s upućenim osobama iz svih zagrebačkih bolnica doznaju kako se od njih tražilo da oslobode oko 20 posto kreveta, što, govore, nije moguće, ali prema procjenama svaka bolnica će imati barem pedesetak kreveta spremnih za eventualne pacijente u potrebi. Također, pojačat će se dežurstva od petka do nedjelje.