Hoće li anomalija uskoro biti ispravljena? S Agacheom, holding kompanijom obitelji Arnault, koja ulazi u ekskluzivne pregovore za stjecanje većinskog udjela u Paris FC-u, glavni grad bi konačno mogao uskoro imati drugi veliki klub koji će igrati u prvoj ligi i natjecati se s Paris Saint-Germainom (PSG).
Pariz je jedan od rijetkih velikih europskih gradova koji ima samo jednu vrhunsku momčad, a razvoj nogometne ekonomije u posljednjim desetljećima nije učinio ništa da to promijeni.
Pariška privlačnost
Ali to nije anomalija u zemlji u kojoj sport nikada nije bio toliko važan kao u susjednim zemljama i u kojoj nijedan drugi veći grad nema dva elitna tima. S financiranjem koje su uglavnom osiguravale gradske vijećnice nakon rata, njihove su subvencije bile rezervirane za jedan tim, što je poticalo spajanja.
S 11 milijuna ljudi koji žive u širem području Pariza, dvojbena je teorija da opsežni kulturni i zabavni sadržaji grada ograničavaju privlačnost nogometa. Početkom 20. stoljeća ovdje su cvjetali pionirski klubovi koji su osvojili prvih šest izdanja Coupe de France, osnovanog 1918. godine.
U modernom dobu nije nedostajalo pokušaja oživljavanja uglednih institucija, kao što je Racing Club de France, koji su 1980-ih preuzeli biznismen Jean-Luc Lagardère i njegova grupa Matra. Preimenovan u Racing Paris 1, pa u Matra Racing, klub se unatoč ulaganjima i zvjezdicama krajem desetljeća vratio u anonimnost.
Znakovito je da Arnaultovi naglašavaju da klub ne preuzima njihova tvrtka, luksuzni konglomerat Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH), već oni kao obitelj. Djeluje gotovo sentimentalno. L'Équipe citira insajdera koji je izjavio: "Oni žele nešto vratiti društvu koje je omogućilo njihov uspon."
Klub radničke klase
Ovo je vjerojatno pokušaj da se umire navijači koji još uvijek vide Paris FC kao klub radničke klase. Glamur Louisa Vuittona samo se nerado uklapa u tu sliku. Međutim, je li današnje fanove uopće briga za to? I nije li ova situacija sasvim drugačija? U Francuskoj, Engleskoj i Italiji toliko je klubova sada u vlasništvu vlasnika iz Zaljeva, američkih investitora i međunarodnih fondova da se angažman nacionalne tvrtke više čini kao dražesna iznimka. Unatoč blještavilu.
Izvješća sugeriraju da Arnaultovi dovode dobro poznatog savjetnika za svoj novi nogometni pothvat: Red Bull, nakon završetka operacije preuzimanja 2027. godine, trebao bi posjedovati 15 posto kluba. U Francuskoj ovo dovoljno govori: "Red Bull i njihov 'Monsieur Football'."
Ovdje se misli na Jürgena Kloppa, koji je nedavno postao nogometni šef diva u proizvodnji pića. Arnaultovi namjeravaju ubrizgati 200 milijuna eura u klub, navodi Le Parisien, koji je u vlasništvu obitelji. Cilj je da se Paris FC brzo učvrsti na vrhu i da se što prije kvalificira za natjecanje u Ligi prvaka.
Sljedeće godine planiraju se preseliti na Stade Jean-Bouin na zapadu, odmah do Parka prinčeva, doma PSG-a.
Arnaultov prodor u sport
Zanimanje Arnaultovih za sport nije novo otkriće, budući da su dugo sponzorirali najveće svjetsko natjecanje u jedrenju, America's Cup. Prošlog ljeta, logo Louis Vuitton bio je istaknut na svakom mjestu održavanja Olimpijskih i Paraolimpijskih igara u Parizu, a čak su i medalje dizajnirane u tvrtki. Nedavno je obitelj uložila u Formulu 1 s udjelom od milijardu eura.
Bernard Arnault, 75, strastveni je ljubitelj tenisa, isprva Rogera Federera, a sada Carlosa Alcaraza, a obojica su ambasadori robne marke za svoj konglomerat uz ostale sportske zvijezde kao što su Lionel Messi, plivač Léon Marchand, košarkaš Victor Wembanyama i , naravno, Kylian Mbappé: bivša zvijezda PSG-a podržava Dior i skupocjene prtljaga iz Rimowe.