Kineska tvrtka dospjela je u središte pozornosti nakon pokretanja nove kreativne inicijative koja potiče svoje zaposlenike da pronađu romansu na radnom mjestu. Tvrtka koja stoji iza ove ideje je Insta360, tehnološka tvrtka sa sjedištem u Shenzhenu, u južnoj Kini. U nastojanju da zbliži zaposlenike i poveća opću sreću, Insta360 je uveo program za upoznavanje.
Putem ovog programa zaposlenici mogu zaraditi novčane nagrade uvođenjem drugih slobodnih ljudi u kompanijsku platformu za online upoznavanje. Svaki zaposlenik koji uspješno uvede nekoga izvan tvrtke, zaradi 66 yuana (8,68 eura). Inicijativa je započela prije nepuna tri mjeseca, piše News 18
Ako se zaposlenik spoji s nekim izvan tvrtke i zadrži vezu tri mjeseca, i zaposlenik, njihov partner i posrednik dobit će svaki po 1000 juana (gotovo 132 eura).
Prema izvješću, gotovo 500 objava objavljeno je na forumu tvrtke do 11. studenoga. U međuvremenu, tvrtka je do sada podijelila gotovo 10 000 juana pojedincima koji su dijelili objave o samcima.
Program je dobio različite reakcije mnogih korisnika na kineskoj platformi Douyin.
Jedan je korisnik šaljivo upitao: "Ima li tvrtka planove za zapošljavanje?" Druga je osoba šaljivo rekla: "Vlada bi trebala slijediti primjer."
Inicijativa Insta360 dolazi u vrijeme kada se Kina suočava sa značajnim padom stope brakova i nataliteta. Nedavni vladini podaci otkrili su da je samo 4,74 milijuna parova registriralo svoje brakove u prva tri kvartala 2024., što je pad od 16,6% u usporedbi s istim razdobljem prošle godine kada je zabilježeno 5,69 milijuna brakova.
Stopa nataliteta u zemlji također je pala na nisku razinu. U 2023. godini pao je na 6,39 rođenih na 1000 ljudi, što je pad sa 6,77 rođenih u 2022. godini.
Ovi zabrinjavajući trendovi također su potaknuli kreatore politike da uvedu vlastite programe poticaja. U listopadu je pokrajina Shanxi uvela novu politiku koja nudi 1.500 juana (198 eura) parovima koji registriraju svoj prvi brak ako žena ima 35 godina ili mlađa. Međutim, politika je brzo izazvala reakciju jer su žene izrazile svoje frustracije na društvenim mrežama.