Netflix je neupitan predvodnik kada se radi o streaming zabavi. Svojim portfeljem serija, filmova i dokumentaraca osvojio je brojnu publiku širom svijeta.
Međutim, 2024. je označila ključni trenutak za platformu kada je pristupio prijenosu sportskih događaja uživo počevši s emitiranjem dvije božićne utakmice Nacionalne nogometne lige NFL (američkog nogometa - american football).
Uz značajno partnerstvo s tvrtkom World Wrestling Entertainment (WWE) i dobijanjem prava na prijenos u Sjedinjenim Državama za Svjetsko prvenstvo za žene 2027. i 2031., streaming div je pokazao svoju ambiciju da postane dominantna online platforma za prenos sportskih događaja uživo.
Netflixov neočekivani zaokret
Live-prijenos spora nije novost za streaming platforme kao što su Apple TV i Amazon, pri čemu posljednji prikazuje nogomet uživo posljednjih 10 godina.
Obje platforme imaju prava prikazivati različita natjecanja i događaje. Tako Amazon UK na primjer ima pakete prava za englesku Premier ligu, a Amazonov europski ogranak - EU Sarl - posjeduje prava prikazivanja utakmica Lige prvaka. Apple TV drži globalna prava za prikazivanje Major League Soccera (MLS).
Ipak, još u prosincu 2022. Netflixov glavni direktor za sadržaj, Ted Sarandos, rekao je na UBS Global TMT konferenciji da tvrtka ne vid profitabilni put u prijenosu velikih sportskih sadržaja.
"Mi nismo protiv sporta, mi smo samo orijentirani profitu", rekao je on dodajući da Netflix "može postati dvostruko veći bez sporta."
Međutim, Netflixova odluka da napravi zaokret od 180 stupnjeva i uđe na tržište prijenosa sportskih događaja uživo došla je zbog paketa podržanog oglašavanjem koji su počeli nuditi korisnicima u studenom 2022., kaže Jochen Losch, izvršni direktor JL Sports Investmenta.
"Kako su se prebacili i na oglašavanje, odjednom im trebaju oglašivači", rekao je za DW Losch, koji je proveo 25 godina radeći na tržištima sportskih medijskih prava. "Netflix je shvatio da su sportovi uživo jedna od posljednjih stvari na svijetu koja generira ogromnu publiku i pruža najviše gledatelja, što ne možete proizvesti ni iz čega drugoga", kaže Losch.
"To je ujedno i posljednji veliki događaj 'linearnog TV-a'. Ne možete birati kada ćete gledati nogometnu ili utakmicu američkog nogometa. Morate je gledati dok se odigrava, što stvara vlastiti hype", kaže on za Deutsche Welle.
Najveći globalni doseg
Iako je bio spor u odluci da počne prenositi uživo sportske događaje, Netflix grabi velikim koracima naprijed: već sada ima svjetski dosegom od 283 milijuna pretplatnika, s budžetom za sadržaj od 17 milijardi dolara (16,5 milijardi eura) godišnje.
To ovu platofrmu čini atraktivnom perspektivom za partnerstvo, dok je live-sport istovremeno relativno mala investicija za firmu u odnosu na njihov godišnji novčani budžet namijenjen programu. U listopadu 2024. je Američka nogometna liga NFL sklopila trogodišnje partnerstvo s Netflixom kako bi mogla na platformi prikazati dvije božićne utakmice.
Prema informacijama Netflixa, ukupna cijena prijenosa utakmica između Kansas City Chiefsa i Pittsburgh Steelersa, kao i Baltimore Ravensa protiv Houston Texansa bila je ekvivalentna cijeni jednog od njihovih uobičajenih filmova srednje do visoke produkcije.
No, zauzvrat im je priskrbio ogromne brojke gledatelja u 218 zemalja i zasebnih oblasti gdje su se utakmice gledale - svaka je privukla 30 miliona gledatelja širom svijeta.
"S Netflixovom globalnom distribucijom, zajedno s Božićem kao Netflixovim najvećim danom, bili su idealan partner za NFL jer liga nastoji postati globalni sport", rekao je Alexander Steinforth, generalni direktor NFL-a Njemačke za DW.
Prenos ovih utakmica je pomogao da Božić postane najgledaniji u istoriji Netflixa u Sjedinjenim Državama, a NFL utakmice prikupile su više od milijardu reakcija na Netflixu i NFL-u globalno na društvenim mrežama. "Neizmjerno smo uzbuđeni zbog onoga što ovo partnerstvo sprema", rekao je Steinforth o božićnom paketu.
A i Netflix je bio jednako oduševljen. "Prilike poput NFL božićnih utakmica ne pojavljuju se tako često", rekao je glasnogovornik Netflixa za DW. "Netflix je uvijek bio poduzetnički i hrabar u pronalaženju prilika koje daju najveću vrijednost našim korisnicima", kaže on.
Ogroman WWE ugovor za 2025.
Sada je Netflix američkom nogometu dodao i World Wrestling Entertainment (WWE) svojoj ponudi, a ugovor je navodno vrijedan pet milijardi dolara (4,8 milijardi eura).
WWE Raw je debitirao u siječnju 2025. kada je započeo svoju eru streaminga. Ovaj potez je njegov glavni direktor za program i bivša hrvačka odnosno wrestling zvijezda Triple H nazvao "kolosalnim kao WrestleMania".
Krug profesionalnog wrestling hrvanja ima odanu bazu obožavatelja s izravnim prijenosom inauguralnog "Monday Night Raw" koja privlači 4,9 milijuna gledatelja širom svijeta. "WWE je sjajna sportska zabava. Sve se vrti oko sportske drame, što Netflix ioanko voli", rekao je glasnogovornik Netflixa. "To je još jedno područje u kojem možemo pružiti ogromnu vrijednost našim korisnicima, jednako kao i nositeljima sroprtskih pšrava i samim sportašima", rekao je on.
Ključn razlog zašto je WWE za Netflix postao tako atraktivna opcija je činjenica da u Sjedinjenim Državama više obitelji gleda WWE nego sve duge sportove. Osim toga je WWE vrlo prisutan u Netflixovoj ciljanoj demografskoj skupini mladih od 18 do 34 godine kao sportski brend broj 1 na YouTubeu na temelju broja pretplatnika i kompletnog pregleda videozapisa, čak i ispred FIFA-e, te ima više od jedne milijarde pratitelja na svojim platformama društvenih medija.
U vrijeme kada je sve veća konkurencija na polju streaming platformi, Netflixov ulaz u prijenos sportskih doagđaja uživo mogao bi se pokazati kao njegov nov veliki pogodak.