Dominacija mainstream medija u oblikovanju narativa i stvarnosti na predsjedničkim izborima razbijena je u ovogodišnjoj kampanji, pišu Jim VandeHei i Mike Allen u kolumni "Iza zavjese" na portalu Axios.
Budućnost vijesti i informacija je pred nama. Dobro došli u izbornu eru krhotina stakla i vijesti.
Pitanje kako i gdje se Amerikanci informiraju raspršilo se u mnoštvo fragmenata - od mladića u podcastima Joea Rogana do žena iz predgrađa koje prate Instagram influencere.
Obje su kampanje ciljale male, često malo cijenjene krhotine društva kako bi doprle do hiperspecifičnih džepova potencijalnih glasača. Kampanje to čine neortodoksnim, ponekad dugotrajnim pojavljivanjima u medijima i preciznim ciljanjem oglasa.
Mjerenje dosega
Bivši predsjednik Trump svojim je trosatnim razgovorom s Roganom (33 milijuna pregleda tijekom vikenda) dosegao mnogo više potencijalnih muških birača nego što bi to mogao postići s desetak ili više pojavljivanja na Fox Newsu, CNN-u i MSNBC-u zajedno. Sve tri kabelske mreže vijesti imaju vrlo staro gledateljstvo, s prosječnom dobi u rasponu od 67 do 70 godina.
Potpredsjednica Harris dosegla je više mladih žena u podcastu Alexa Coopera "Call Her Daddy", emisiji o seksu i vezama, nego što je mogla u CBS-ovim "60 Minutes" i ABC-jevom "The View" zajedno. Obje emisije također imaju vrlo staru gledateljsku populaciju.
Memeovi, tržišta predviđanja i dugački podcast intervjui oblikuju razgovor jednako sigurno kao bilo koja naslovnica.
Ova nova fragmentirana stvarnost je budućnost - ne samo izbora, već i načina na koji Amerika uči o poslovanju, proizvodima, tehnologiji, kulturi i aktualnim događajima.
Tako se oblikuje stvarnost i učvršćuju "istine".
Tu će dvije strane oštriti i širiti svoje ideje — ili laži.
To je mjesto gdje će se trendovi i dezinformacije rađati i trgovati njima.
To je mjesto gdje će se proizvodi i robne marke ocjenjivati i prodavati.
To je mjesto gdje se iznjedrila nova generacija informativnih zvijezda.
Šira slika: kada govorimo o cijeloj zemlji, često kažemo publici da kada sjedite za stolom ljudi različite dobi i politike, nekoliko njih vjerojatno dobiva informacije na platformama koje nikada niste posjetili... od popularnih influencera za koje nikad niste čuli ... o temama koje se mogu činiti egzotičnim ili potpuno novim.
Veliki, tradicionalni mediji još uvijek imaju svoje trenutke - predsjedničke debate, gradske vijećnice i intervjue za sjedenje. No čak i tada, većina oblikovanja naracije odvija se u brzim video isječcima ili reinterpretaciji na podcastima, društvenim platformama ili YouTubeu.
Najviši rukovoditelji i dužnosnici kažu nam da je bilo kakvom porukom - ili čak velikim događajem - doprijeti do ljudi mlađih od 35 godina gotovo nemoguće. Ili su vidjeli isječak od osam sekundi bez konteksta, pa imaju sasvim drugačije razumijevanje onoga što se dogodilo od nekoga tko je vidio mainstream izvješće. Ovo su rezači TV kabela, koji žive u podijeljenim zajednicama na Instagramu, TikToku i strujanju zvuka.
Harris se fokusira na tradicionalne medije više od Trumpa. Ali njezino je osoblje jednako usredotočeno na sjeckanje njezina pojavljivanja u male isječke.
Umjesto zaključka
Axios zaključuje kako TV umire, polako ali sigurno. Televizijska je publika (pre)stara i ima je sve manje. Vidi se to i po potrošnji novca u kampanji.
"Politički oglasi su se uglavnom emitirali lokalno. Sada je to kablovska televizija i streaming i digitalni mediji", zaključuje analitičarka Axiosa Sara Fischer.