Riječ je o najmodernijem i tehnološki najnaprednijem kontejnerskom terminalu u jadranskoj regiji.
"Rijeka ima stratešku prednost kao prva točka ulaska u srednju i jugoistočnu Europu, kao i povezanost s brzim kopnenim uslugama. Nadamo se da ćemo uskoro vidjeti pozitivan utjecaj u Hrvatskoj“, kaže Keith Svendsen, izvršni direktor APM Terminalsa.
Imperativ je dodaje, da kao operater terminala ne opslužujemo samo brodske linije.
"Opslužujemo zajednice i zemlju u kojoj poslujemo i koja nam povjerava dio svoje kritične infrastrukture. Zato nastojimo blisko surađivati s lokalnim partnerima i vlastima kako bismo osigurali dugoročan pozitivan utjecaj na rast, radna mjesta i lokalno gospodarstvo", poručuje Svendsen.
Rijeka Gateway, zajedničko ulaganje tvrtki APM Terminals i Enna Group, predstavlja najveće privatno ulaganje u logističku infrastrukturu u Hrvatskoj. Novi terminal osigurava strateški važan položaj Rijeke i Hrvatske kao logističkih vrata prema srednjoj i istočnoj Europi. Rijeka Gateway uključen je u mrežu Istok-Zapad u suradnji Gemini između Maerska i Hapag-Lloyda na ruti AE12/SE1, što ga čini ključnim terminalom na jednoj od najvažnijih svjetskih brodarskih ruta između Azije i Europe.
"Potencijal ovog terminala je ogroman i mora se u potpunosti iskoristiti. Naš je cilj ojačati luke sjevernog Jadrana i povećati njihovu konkurentnost u usporedbi s drugim europskim lukama, posebno onima u Sjevernom moru. Geografski smo izvrsno pozicionirani - bliže smo Dalekom istoku i bliže srcu Europe. Također imamo stručnost i pomorsku tradiciju. Vrijeme je da Rijeci vratimo poziciju koju je oduvijek imala među lukama sjevernog Jadrana i vrijeme je da Rijeku vratimo na globalnu logističku kartu. Sljedeći najvažniji korak prema oslobađanju njezina punog potencijala je izgradnja nizinske željeznice", rekao je Boštjan Napast, izvršni direktor ENNA Grupe.
A nizinska pruga nešto je što je jasno obećao premijer Plenković.
"Jasno nam je da se puni potencijal ovog projekta može ostzvariti samo izgradnjom brze željeznice Budimpešta-Zagreb-Rijeka i to je naš sljedeći projekt. Željeznicu smo proteklih desetljeća pomalo zapostavili, ali sada ozbiljno krećemo u tu priču, rekao je premijer.
"Osmi komercijalni brod već stiže i, iako još imamo posla pred sobom kako bismo postigli najvišu operativnu izvrsnost koju smo si postavili kao cilj, uvjeren sam da ćemo s timom koji smo okupili brzo uspjeti“, rekao je Peter Corfitsen, generalni direktor Rijeka Gatewaya.
U prvoj fazi terminal raspolaže sa 400 metara obale i godišnjim kapacitetom od 650.000 TEU, koji će se, nakon planiranog proširenja u sljedećoj fazi (do 2035. godine), povećati na 680 metara obale i kapacitet od preko milijun TEU. Ukupna investicija u Rijeka Gateway prelazi 380 milijuna eura, a zajedno s vrijednošću prometne infrastrukture - od cesta do željezničkog prostora u luci i oko nje - investicija doseže 600 milijuna eura. Ukupan broj zaposlenika na terminalu već je premašio 300.
Terminal je opremljen najsuvremenijom infrastrukturom: četiri daljinski upravljane brodske dizalice (STS), 15 portalnih dizalica na gumenim kotačima (RTG), dvije portalne dizalice na tračnicama (RMG) i 28 terminalnih traktora. Svi sustavi povezani su s jednim daljinski upravljanim kontrolnim centrom, a cijeli terminal povezan je putem prve industrijske privatne 5G mreže u Hrvatskoj, što omogućuje visoku razinu sigurnosti, učinkovitosti i održivosti. Rad terminala bit će vođen najnovijom tehnologijom s potpunom automatizacijom i korištenjem obnovljivih izvora energije, što ga čini prvim terminalom te vrste u jadranskoj regiji.