Ryanair je ove godine učvrstio svoju poziciju najvećeg prijevoznika u Hrvatskoj, titulu koju je prvi put ostvario 2023. godine.
Niskotarifni zračni prijevoznik gotovo se udvostručio na hrvatskom tržištu u 2024. u odnosu na prošlu godinu, dodavši 1.526.366 sjedala na ukupno 4.324.472 sjedala dostupna u Hrvatskoj. Dok je razlika između niskobudžetnog prijevoznika i Croatia Airlinesa prošle godine iznosila samo 124.000 sjedala, što se tiče kapaciteta, razlika u 2024. iznosi preko 1,45 milijuna sjedala.
Nova baza u Dubrovniku
Dolazi kao rezultat toga što je Ryanair ovo ljeto otvorio novu bazu u Dubrovniku i proširio svoje poslovanje u Zagrebu i Zadru. Ryanair će ove godine zauzimati značajnih 27,7% ukupnog kapaciteta Hrvatske, čime će učvrstiti svoju poziciju najvećeg zračnog prijevoznika u zemlji. To je za razliku od pretpandemijske 2019., kada je iznosio samo 5,7% ukupnog kapaciteta Hrvatske, piše Ex-Yu Aviation News.
Croatia Airlines prošle je godine izgubio mjesto najvećeg prijevoznika u zemlji. Ryanair je istaknuo: “Ryanair, najveći hrvatski zračni prijevoznik, nudi niske cijene karata, povezanost i turizam u Hrvatskoj više od petnaest godina i samostalno pokreće oporavak prometa u Hrvatskoj nakon Covida. Ryanair je od pandemije uložio preko 800 milijuna američkih dolara u Hrvatsku, otvaranjem nove baze u Dubrovniku (dva zrakoplova) te zrakoplovnih baza u Zagrebu i Zadru. Ryanair također nudi letove za još četiri hrvatske zračne luke - Osijek, Pula, Rijeka i Split. Ryanair je nastavio pružati najniže cijene karata u Europi i veću povezanost za hrvatske građane.” Tijekom 2024. Ryanair je u odnosu na prošlu godinu obavio dodatnih 7.909 Croatia letova, ukupno 23.306, oko 2.931 manje od Croatia Airlinesa.
Slaba popunjenost Croatia Airlinesa
Osim što ima najveći kapacitet, Ryanair se može pohvaliti i vrlo visokim prosječnim faktorom popunjenosti kabine, što je sastavni dio njegovog poslovnog modela. Tijekom prva tri tromjesečja godine, prosječni faktor popunjenosti kabine zračnog prijevoznika u njegovoj mreži iznosio je 93,8%. S druge strane, prosječna popunjenost Croatia Airlinesa za isto razdoblje iznosila je 64,7%, odnosno 64,2% na međunarodnim letovima te 62,9% na domaćim letovima. U ovom trenutku Ryanair će dodati dodatnih 196.547 sjedala na hrvatskom tržištu tijekom prve polovice sljedeće godine. To je prije nego što zračni prijevoznik odredi nove rute iz zemlje i porast učestalosti na postojećim uslugama.
Što donosi iduća godina?
Očekuje se da će Ryanair uskoro predstaviti svoje planirano širenje iz Zagreba i mogućnost dodatnog zrakoplova koji bi trebao biti smješten u Dubrovniku. S druge strane, Croatia Airlines je najavio da će iduće godine biti agresivniji, s dolaskom dodatna četiri nova zrakoplova Airbus A220 do ljeta 2025. i planiranim pokretanjem osam novih linija.