Hrvatski glazbeni festival Sea Star, koji se od 2017. godine održava u Umagu, Hrvatskoj je dosad donio ukupno 40 milijuna eura izravne gospodarske koristi, pokazalo je nedavno istraživanje nezavisne agencije TIM Centar. Jedini je veliki glazbeni festival u zemlji koji se održava izvan glavne turističke sezone.
Sea Star u Umagu do sada je u šest izdanja od 2017. do 2024. hrvatskom gospodarstvu donio 40 milijuna eura.
Ukupna vrijednost promocije festivala i destinacije, usmjerene na brendiranje Umaga i hrvatske Istre i priobalja, na domaćem i stranim tržištima iznosila je 30,2 milijuna eura. Time je Sea Star Hrvatskoj donio više od 70 milijuna eura ekonomske i promidžbene koristi, saželi su rezultate istraživanja nezavisne agencije TIM Centar organizatori festivala.
Istaknuli su kako je uspjeh tim veći jer je to jedini veliki glazbeni festival u Hrvatskoj koji se održava izvan turističke sezone.
Festival koji se održao od 23. do 26. svibnja ove je godine posjetilo više od 44.000 ljudi. Među posjetiteljima 45 posto bili su stranci iz više od 40 zemalja. Uz domaće goste, najveći broj posjetitelja bio je iz Slovenije, Italije, Austrije, Švicarske, Njemačke i Bosne i Hercegovine. Prema nalazima istraživanja, strani gosti u prosjeku su u Umagu tijekom festivala potrošili 567 eura, dok su gosti iz regije potrošili 470 eura.
Tijekom festivala u Umagu je ostvareno 47.000 noćenja, podaci su tamošnje Turističke zajednice. Prosječna dob posjetitelja festivala bila je 24 godine, a većina, 92 posto ispitanika, izjavila je da je u Umag došla isključivo zbog festivala.
Prvi Sea Star festival održao se 2017. godine u umaškom Stella Marisu i ubrzo postao jedan od vodećih glazbenih festivala na Mediteranu. Priprema ga ekipa koja organizira i najveći glazbeni festival u Srbiji Exit, a svake godine na njemu nastupaju neka od najpoznatijih imena elektronske glazbe.