Sindikat slovenskih vozača pozvao je autobusne prijevoznike da hitno poboljšaju uvjete rada svih vozača autobusa. Za vozače traže osnovnu plaću od najmanje 2000 eura neto. Ako ne bude odgovora, mogli bismo i štrajkati.
Kako najavljuju iz sindikata, od tvrtki Arriva, Nomago, Ljubljanski potniški promet (LPP) i Avtobusni promet Murska Sobota, koje su dobile koncesiju za obavljanje prijevoza putnika, očekuju i dostojne uvjete za usklađivanje rada i privatnog života napuštanjem tzv. vrijeme dostupnosti, jer se to prema sadašnjem sustavu ne računa u radno vrijeme, pa vozači dežuraju 10, 12 ili više sati za puni radni dan.
Traže dostojanstvene uvjete
Pozvali su i na dostojne uvjete za siguran rad zaposlenika, odnosno brigu o sigurnosti i održavanju opreme za rad, te na uređenje sigurnog i zdravog radnog okruženja uz nultu toleranciju na kršenje zakona o radu.
"Sindikat vozača Slovenije već dugi niz godina upozorava poslodavce na probleme u industriji", upozorili su. "Radi se o industriji u kojoj radnici provode i do 13 sati dnevno na poslu, a za to su i više nego primjereno nagrađeni", ističu.
Za nedostatak radne snage u industriji jedino adekvatno rješenje je ispunjenje njihovih zahtjeva, o čemu svjedoče iskustva iz Hrvatske, naveli su, obrazlažući to rješavanjem problema u Splitu.
"Ne treba analiza, nije potreban doktorat iz makroekonomije. Rješenje je vrlo jednostavno i dobro funkcionira. Osnovna plaća 1700 eura bez vikenda i prekovremenih - s prekovremenim i vikendima više od 2000 eura neto. S obzirom na to da dva najveća koncesionara godišnje dijele 10 milijuna eura državnog novca i oba posluju s dobiti, nema isprike da to ne osjete naši vozači autobusa također", rekli su. ističu u sindikatu.
Odnos prema radnicima s Filipina
“Umjesto toga, dugi niz godina slušamo izgovore, prvo o neuređenim koncesijama, zatim o starenju društva i nedostatku radnika, a sada vidimo grješno skupa turistička putovanja na Filipine, gdje se radnici testiraju, a sve to jednostavno i samo u želji za što jeftinijom radnom snagom koja može stati u pljesnive zgrade”, navode kritičari.
Koncesionari u javnom cestovnom prijevozu putnika u Sloveniji stalno se susreću s novim otkazima. Industrija zapošljava nešto više od 3.000 ljudi, a više od 13.000 ljudi u zemlji ima odgovarajuću vozačku dozvolu, naglasili su.
Odgovor poslodavaca očekuju u roku od osam dana, a u protivnom će pribjeći "svim sredstvima sindikalnog djelovanja".
Apel je upućen i premijeru Robertu Golobu te nadležnom ministru.