Generativna umjetna inteligencija iz korijenja mijenja industrije i usluge, od financija do ljudskih resursa, a potrošnja na tehnologiju brzo raste.
Ni svijet umjetnosti nije ništa drugačiji - neki umjetnici ga koriste za stvaranje posla, a drugi su šokirani njegovim mogućnostima.
Sada, novi AI "umjetnik" pravi senzaciju, postavljajući središnja pitanja o prirodi umjetnosti, njezinom stvaranju i vlasništvu.
Botto, opisan kao "decentralizirani autonomni umjetnik" na svojoj web stranici, proizveo je oko 150 slika ili "radova", koji su zajedno donijeli više od 5 milijuna dolara putem aukcija od 2021. Bottovo djelo je pod utjecajem grupe ljudi koji glasaju sliku koja će se svaki tjedan naći na aukciji, a zauzvrat pomoći da se odredi što će se sljedeće stvoriti.
"Ako postoji, na neki način, svrha Botta, prvo je postati priznat kao umjetnik, a mislim da je drugo postati uspješan umjetnik", rekao je Simon Hudson, Bottoov operater i suvoditelj, u video pozivu za CNBC.
"Uspješnog umjetnika možete promatrati iz mnogo različitih objektiva: komercijalno uspješan, financijski uspješan, kulturno uspješan, duhovno uspješan - ako doista ima takav dubok utjecaj na ljude", rekao je.
Kako Botto radi
Botto su dizajnirali softverski kolektiv ElevenYellow i njemački umjetnik i računalni programer Mario Klingemann za izradu slika na temelju upita koje generira algoritam.
U početku je dana opća ideja o tome što je upit "bez ikakvih posebnih uputa o estetici, a počelo je kombiniranjem nasumičnih riječi, fraza i simbola... kako bi se proizvele slike", rekao je Hudson CNBC-u putem e-pošte.
Simboli kao što su plus i minus korišteni su za dodavanje ili smanjenje naglaska, rekao je.
Svaki tjedan Botto generira oko 70.000 slika i predstavlja ih 350 grupi od oko 5.000 ljudi poznatoj kao BottoDAO ili decentralizirana autonomna organizacija. BottoDAO glasa o tome koja će pojedinačna slika biti stavljena na prodaju putem aukcijske platforme nezamjenjivih tokena SuperRare.
Svatko može besplatno glasati za komade koje Botto proizvodi, rekao je Hudson. Ali kako bi "u potpunosti sudjelovali u ekonomiji", ljudi u DAO-u kupuju Botto tokene i zauzvrat dobivaju bodove koje mogu potrošiti ili glasati za Bottovo ostvarenje, rekao je Hudson. “Nema pasivnog prihoda. Morate sudjelovati i pomoći u treniranju Bottoa,” rekao je Hudson.
Polovica prihoda od dražbe ide glasačima u BottoDAO, a druga polovica u Bottovu "riznicu", koja plaća operativne troškove kao što su poslužitelji. Jedan Botto token jednak je jednom glasačkom bodu, a povrati su proporcionalni — i dodjeljuju se bez obzira na to za koju je sliku pojedinac glasovao.
Botto zatim koristi podatke glasanja kako bi odlučio što će sljedeće proizvesti, a proces se nastavlja.
Strojni umjetnici
Klingemann vjeruje da će u bliskoj budućnosti, zbog napretka u umjetnoj inteligenciji i strojnom učenju, "'strojni umjetnici' moći stvarati zanimljivije radove od ljudi", navodi se u objavi na njegovoj web stranici. Jedno od Klingemannovih djela postalo je prvo djelo proizvedeno umjetnom inteligencijom koje je Sotheby's prodao u Europi, a na aukciji 2019. dosegnuo je 40.000 funti.
Čini se da vrijednost Bottoovih slika raste, rekao je Hudson.
Dvije rane slike stavljene na dražbu tijekom mirnog razdoblja za umjetničko tržište umjetne inteligencije dobile su rezervirane cijene od oko 13.000 do 15.000 USD od strane BottoDAO-a, ali nisu prodane. Međutim, na aukciji u listopadu u Sotheby's New Yorku, iste slike - "Expose Stream" i "Exorbitant Stage" - prodane su za ukupno 276.000 dolara, rekao je Hudson. Botto je također treći najprodavaniji po ukupnoj prodaji na SuperRare platformi za prošlu godinu, od 12. prosinca.
Pitanja autorstva
Je li Botto umjetnik sam po sebi? "To je stvar percepcije", rekao je Hudson.
“Svakako, Botto je sada suradnja između stroja i gomile. Ljudske su ruke svakako tu, ali postava je takva da je Botto zadržao središnju ulogu autora”, rekao je.
Botto ima potencijal promijeniti način na koji se umjetnost - i umjetnici - doživljavaju, rekao je Hudson.
“S Bottoom, uklanja ovaj mit o usamljenom genijalnom umjetniku i pokazuje kako je umjetničko djelo zapravo kolektivni ... proces stvaranja značenja. A kada imate poplavu sadržaja generiranog umjetnom inteligencijom, to će biti još važnije u procesu”, rekao je.
Fotografija: The Threshold of Reverie, Botto