Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević istaknuo je u utorak da grad planira povećati paušalni porez za iznajmljivače apartmana na maksimalan zakonski iznos od 200 eura godišnje po krevetu, kako bi se potaknuo dugoročan najam stanova u Zagrebu.
“Glavni je razlog da su najamnine, odnosno stanarine za stanovnike grada, postale su neizdržive. Ovime želimo potaknuti vlasnike stanova na durogočan najam, odnosno da ih iznajmljuju stanovnicima grada, umjesto turistima”, istaknuo je Tomašević na redovitoj konferenciji za medije.
Grad Zagreb u javnu je raspravu uputio prijedlog o povećanju godišnjeg paušalnog poreza za iznajmljivače apartmana s 40 eura godišnje po krevetu na 200 eura, što je zakonski maksimum. Istaknuo je da vlasnici koji stanove iznajmljuju dugoročno trenutno plaćaju pet puta viši porez nego vlasnici koji stanove iznajmljuju turistima.
Rekao je da će se Zagreb boriti za priuštivi najam stanova izgradnjom stanova, ali i promjenom odluke o najmu gradskih stanova.
“Nedavno mi je došao na potpis najam stana za dvoje odraslih, koji svatko ima plaću 2000 eura i odraslu djecu, za stan od 70 kvadrata za koji plaćaju najam od 100 eura”.
Takva situacija je, kazao je, neodrživa te je napravljen novi prijedlog odluke, u kojemu se oko 6 tisuća gradskih stanova planira dati u socijalni i priuštivi najam građanima.
Prema prijedlogu, gradski stanovi će za one s natprosječnim primanjima, postati višestruko skuplji nego sada. Visina najamnine, za one s primanjima koja su veća od prosječnih, narast će na četvrtinu mjesečnih prihoda, čime se takve korisnike stanova želi potaknuti da se iz njih isele, i gradske stanove ustupe drugima.
Tomašević: Rabljeni tramvaji stari 27 godina, ali su de facto mlađi
Osvrnuo se i na kritike o nabavci rabljenih tramvaja. Podsjetio je da je Zagreb javnom nabavom nedavno kupio 11 rabljenih tramvaja od grada Augsburga, koji bi u trebali biti dostavljeni već u listopadu, kako bi se premostilo vrijeme dok se ne isporuče novi kupljeni tramvaji.
Tomašević je istaknuo da se radi o rabljenih tramvajima proizvedenima 1996. godine, ali da je prošlog utorka rekao da se radi o tramvajima koji su “de facto stari od 15 do 20 godina”, jer su potpuno obnovljeni. Poručio je da ti tramvaji nisu stariji od prosječne starosti vozila ZET-a, u kojemu ima i tramvaja starih 50 godina. Njemački rabljeni tramvaji mogu voziti još barem 10 godina, istaknuo je Tomašević.
“U natječaju je bilo jasno propisano koliko stare tramvaje može Zagreb kupiti. Nije lako kupiti rabljene tramvaje, jer moraju odgovarati tramvajskoj infrastrukturi u Zagrebu, koja uključuje posebnu širinu tračnica i voltažu”, istaknuo je Tomašević. Na natječaj se jedini javio grad Augsburg, s kojim je na kraju sklopljen i ugovor.
Tomašević je podsjetio da je, uz rabljene, Zagreb kupio i 20 novih tramvaja, koji će biti isporučeni za 2 godine, a planira se i kupnja još toliko novih tramvaja. Najavio je i rekonstrukciju zagrebačke uspinjače vrijednu 7 milijuna eura.
“Zagrebačka uspinjača je toliko stara i zanemarivana, pa je blizu toga da izgubi dozvolu”, istaknuo je i najavio da će radovi trajati dvije godine. Izvijestio je i da je jutros, na Mirogoju uslijed radova, došlo do oštećenja središnjeg križa na tom gradskom groblju. Radove je izvodila privatna tvrtka, očevid policije je u tijeku, a križ će se što prije sanirati, istaknuo je.
Zagrebački gradonačelnik je u utorak sa zamjenicima obišao rekonstruirano raskrižje ulica Nova cesta, Kranjčevićeva i Božidara Adžije.. Radovi su koštali oko 200 tisuća eura, a izvedena su dva kružna toka kako bi se povećala sigurnost prometa.
Na početku konferencije za medije među novinare je stao i bivši saborski zastupnik Ivan Pernar koji je upitao Tomaševića zašto laže građanima o starosti tramvaja a gradonačelnik ga je upozorio da ometa presicu te da ne odgovara na pitanja bivših saborskih zastupnika i onih koji su svjedočili protiv Hrvata u Zambiji. Rekao je da odgovara "medijima, a ne bivšim kvazi političarima koji svjedoče po Zambiji". "Hvala lijepa, odite svjedočiti po Zambiji", poručio mu je.