To je rekord i više nego dvostruko veći broj u odnosu na 2023. godinu, prema analizi TikToka i istraživačke tvrtke Media Control.
"BookTok je uspio potpuno promijeniti način na koji gledamo na čitanje – odjednom je ponovno cool razgovarati o knjigama, pokazivati ih i zajedno ih doživljavati", kaže za dpa Felicia Hofmann iz izdavačke kuće dtv.
Literatura na TikToku obraća se mlađoj publici, koju prije vjerojatno nije previše zanimala klasična književna kritika.
"Na BookTalku su emocije u prvom planu", objašnjava Hoffman. Pitanja poput "što je ova priča izazvala u meni?" su važni. ili "što me rasplakalo?"
Među najuspješnijim knjigama na TikToku u 2024. bili su znanstvenofantastični roman Četvrto krilo Rebecce Yarros i ljubavni roman Počinje s nama Colleen Hoover, rekla je glasnogovornica TikToka.
Uz tipične #BookTok žanrove kao što su književnost za mlade i romansa, publicistika je također sve popularnija, poput knjiga Jamesa Cleara.
Dok je #BookTok ludilo autorima poput Colina Hoovera donijelo veliku publiku - u ovom slučaju čak i filmsku adaptaciju - njemačko tržište knjiga u cjelini još uvijek se bori. Prodaja je lani pala 1,7 posto.
Bum knjiga događa se prvenstveno u digitalnom prostoru. Ali ne samo tu – sajamski interes za knjige i dalje raste. Na primjer, aktualni Leipziški sajam knjiga prvi je put ograničio prodaju ulaznica zbog velike potražnje.
Media Control također primjećuje utjecaj na prodaju.
"Naši podaci pokazuju da knjige koje postanu viralne na TikToku imaju mjerljiv utjecaj na tržište knjiga – to se odnosi na literaturu za mlade i ljubavne romane, ali i na publicistiku i putopise", kaže direktorica tvrtke Ulrike Altig.
Fotografija: Fabian Sommer/dpa