U ponedjeljak je potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković zajedno sa predstavnicima Koprivničko-križevačke županije, HŽ Infrastrukture i izvođačima radova, obišao dio najznačajnijih završenih radova na najvećemu željezničkom projektu koji se trenutno provodi u Hrvatskoj.
Riječ je o projektu „Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka željezničke pruge na dionici Križevci – Koprivnica – državna granica“, ukupne duljine 42,6 kilometara na kojem je do sada u promet pušteno 20 kilometara. U srijedu, 6. studenog u promet će biti pušteno i dodatnih 15 kilometara novog kolosijeka između Kloštra Vojakovačkog i Mučne Reke s impresivnim vijaduktima Carevdar (630 m), Komari (350 m), Vojakovački Kloštar (50 m) te dva tunela Lepavina (370 m).
Značaj ovog projekta, ukupno vrijednog oko 350 milijuna eura sufinanciranih iz EU sredstava, odnosno Instrumenta za povezivanje Europe (CEF), velik je budući da se nalazi na dijelu Mediteranskoga koridora, odnosno koridora RH2 koji povezuje luku Rijeka, preko Zagreba s Mađarskom.
Potpredsjednik Vlade i ministar Butković nakon obilaska završenih radova kod vijadukta Carevdar i kolodvora Lepavina rekao je kako je projekt trenutno na 75% dovršenosti i trebao bi biti završen krajem sljedeće godine te da je plan da u približno isto vrijeme bude završen i projekt od Dugog Sela do Križevaca čime bi dio Mediteranskog koridora od Zagreba prema granici s Mađarskom bio završen. „U sljedećih deset godina najviše ulaganja bit će upravo u području željezničke infrastrukture. Nedavno smo obišli i radove na obnovi lokalnih i regionalnih pruga diljem cijele Hrvatske za što smo podigli zajam od Europske investicijske banke u iznosu od 900 milijuna eura, a kojim zapravo financiramo dionice koje ne možemo financirati iz EU fondova.“, rekao je ministar Butković i dodao kako predstoji još posla budući je riječ o velikom ciklusu koji je krenuo, ali i da je dobro da se ove dionice koje su ugovorene polako završavaju.
Osvrćući se detaljnije na radove koji su dovršeni na spomenutoj pruzi, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić istaknuo je kako su dovršena su tri mosta, tri vijadukta, dva umjetna tunela odnosno galerije, jedan podvožnjak, a rekonstruiran je kolodvor Lepavina te tri vijadukta. „Kada dovršimo provedbu cjelokupnog projekta, na tih 42 kilometara pruge izgradit će se oko 40 novih objekata. Rekonstruirat ćemo postojeći kolosijek, a uz njega, što je i najvažnije, izgraditi novi kolosijek, što će znatno pridonijeti propusnoj moći i brzini putovanja ove pruge“, rekao je Kršić nastavivši kako se u srijedu, u noćnim satima, očekuje puštanje u promet ove dionice i normalizacija željezničkog prometa, kako teretnog, tako i putničkog.
Župan Koprivničko-križevačke županije Darko Koren istaknuo je kako ne treba dvojiti koliko je taj projekt značajan za jedan cjelokupni gospodarski i prometni segment države te da je mišljenja „kako je željeznički promet, kako putnički ali prvenstveno teretni, danas broj jedan kada govorimo o konkurentnosti gospodarstva.“, istaknuo je župan Koren naglasivši da će završetak ovog projekta u svakom slučaju promijeniti navike ljudi da češće koriste željeznicu kao svakodnevni prijevoz.