Kao razlog naveo je sigurnosne probleme u kontroli zračnog prometa uzrokovane blokadom vlade koja je ušla u rekordni 36. dan, piše Reuters.
Ovaj neočekivani plan natjerao je zrakoplovne tvrtke da u samo 36 sati žurno pripreme značajna smanjenja u rasporedu letova, dok su putnici preplavili linije korisničke podrške zabrinuti za svoja putovanja. Duffy je poručio kako bi se smanjenja mogla povući ako se demokrati slože s ponovnim pokretanjem rada vlade.
Zbog najduže blokade u američkoj povijesti, 13.000 kontrolora zračnog prometa i 50.000 agenata Uprave za sigurnost prometa radi bez plaće. Trumpova administracija ovim potezom pojačava pritisak na demokrate, dok oni tvrde da su za krizu krivi republikanci jer odbijaju pregovarati o ključnim subvencijama za zdravstvenu skrb.
Manjak osoblja i sve veća kašnjenja
Od početka blokade deseci tisuća letova već su kasnili zbog manjka kontrolora zračnog prometa, a zrakoplovne tvrtke procjenjuju da je pogođeno najmanje 3,2 milijuna putnika.
"Preispitali smo što je naš posao", izjavio je Duffy novinarima, pozivajući se na povjerljivu sigurnosnu procjenu. "Naš je posao osigurati da donosimo teške odluke kako bismo i dalje održavali zračni prostor sigurnim."
Prema planu o kojem je Savezna uprava za zrakoplovstvo (FAA) razgovarala s vodećim prijevoznicima, smanjenje kapaciteta u zračnim lukama počet će s 4%, u subotu će porasti na 5%, a u nedjelju na 6%, prije nego što idući tjedan dosegne konačnih 10%. Međunarodni letovi bit će izuzeti od ovih mjera.
"Kada vidimo da se pritisci gomilaju na ovih 40 tržišta, jednostavno to ne možemo ignorirati", rekao je administrator FAA-e Bryan Bedford. "Možemo poduzeti mjere danas kako bi se spriječilo pogoršanje situacije, tako da je sustav izuzetno siguran danas, i bit će izuzetno siguran sutra."
Iako vlada nije imenovala 40 pogođenih zračnih luka, očekuje se da će rezovi pogoditi 30 najprometnijih, uključujući one u New Yorku, Washingtonu, Chicagu, Atlanti, Los Angelesu i Dallasu. To bi moglo značiti ukidanje do 1.800 letova i otkazivanje više od 268.000 sjedala dnevno.
Aviokompanije se prilagođavaju
Izvršni direktor United Airlinesa, Scott Kirby, predstavio je strategiju smanjenja broja letova, uvjeravajući putnike da će dugolinijski međunarodni letovi i operacije između glavnih čvorišta ostati nepromijenjeni. Smanjenja će se umjesto toga odnositi na regionalne i domaće letove koji ne povezuju čvorišta.
Kirby je naglasio fleksibilnu politiku povrata novca, poručivši zaposlenicima: "svaki putnik koji putuje tijekom ovog razdoblja ima pravo na povrat novca ako ne želi letjeti - čak i ako njegov let nije pogođen."
American Airlines je izrazio sličan stav, navodeći da će većina putnika doživjeti minimalne poremećaje. Southwest, najveći domaći prijevoznik, objavio je da procjenjuje utjecaj rezova na svoj raspored i pozvao zakonodavce da hitno riješe zastoj.