Ana Ferik-Ivanovič, predsjednica Društva arhitekata Novog Sada, kaže da je jedan od problema sa Željezničkom stanicom to što struka dugo nema uvida u to što se radi.
“Dosta dugo je postojala ta gradilišna ograda koja je branila pristup samoj zgradi. Iz nekih vizualizacija i fotografija vidjeli smo da je u unutrašnjosti same dvorane dodana galerija. Iako ne možemo sa sigurnošću tvrditi da li je ta galerija sa stubištem vezana za samu konstrukciju željezničke stanice ili je napravljena kao samostalni element. Ovdje je najveći problem što su dodatna opterećenja bili oni elementi gdje je po obodu te nadstrešnice postavljeno staklo s aluminijskim profilima i eventualno mramor”, rekla je za N1 televiziju Ana Ferik-Ivanovič, predsjednica Društva arhitekata Novog Sada.
Svi koji su sudjelovali u ovom postupku, počevši od vrlo dobre analize prethodnog stanja, svaki problem koji se otkrije mora se zapisati i svakodnevno pratiti, istaknula je.
Zato se, ističe, ne smiju dopustiti nikakvi pritisci na vještake i ništa se ne smije "gurati pod tepih".
“Nažalost, u Novom Sadu smo već neko vrijeme svjedoci da se stvari rade vrlo brzo i pod nekim velom tajne. Kad otkrijemo da se nešto planira, tamo je već sve gotovo, izlaze strojevi. Mislim da sudjelovanje više stručnjaka, neovisnih kolega koji će doći i iznijeti svoj stav i svoje mišljenje, nikada ne može škoditi. Nismo položili Hipokratovu zakletvu kao liječnici, ali kad smo završili fakultet i kad smo se počeli baviti ovim poslom, obvezali smo se građanima i našim gradovima da ćemo raditi savjesno i da ćemo raditi odgovorno i da se nećemo morati pravdati za ovakve situacije”, istaknula je.
Ferik-Ivanovič je apelirala na kolege da više nikada ne dopuste da ih netko tjera da potpišu nešto iza čega ne stoje i što sami nisu provjerili.
Novi Sad je, podsjeća on, jučer dobio još jedno spomen obilježje nevino stradalim žrtvama.
Vrlo brzo je odvezen materijal koji bi pokazao kakav je novi teret postavljen
Komentirala je vještačenje koje je u tijeku.
– Jučer je vrlo brzo odvezen sav materijal koji je bio sastavni dio tog strašila. Upravo analizom tih materijala može se utvrditi kakvo su novo opterećenje predstavljali i zašto su uopće tu stavljeni. Jer kao što znamo, to strašilo je prije toga imalo zračne prostore, dakle nije imalo stakla i tako je stajalo jako dugo. Zašto je odluka za to staklo pala sada s tim staklom, tek će se utvrditi. Ali stručnost je vrlo važan dio posla koji sada treba obaviti”, naglasila je.
Utvrđivanje odgovornosti je jedan dio, a drugi dio je sada provjeriti stanje konstrukcije same željezničke stanice, rekla je.
S obzirom na to da je po nekom pojednostavljenom principu, kako je rekla, ta nadstrešnica bila svojevrsni uteg koji je vukao cijelu krovnu konstrukciju kako bi unutarnja unutrašnjost bila oslobođena stupova i bila tako veličanstvena, a bila oslobođena i konstruktivnih elemenata.