Ford je u srijedu priopćio da će otpustiti oko 14% svoje europske radne snage, okrivljujući značajne gubitke posljednjih godina pojačane slabom potražnjom za električnim vozilima, nedostatkom vladine potpore za prelazak na električna vozila i sve većom konkurencijom.
Američka je tvrtka posljednji proizvođač automobila nakon Nissana, Stellantisa i GM-a koji je smanjio troškove dok se industrija bori s rastućom konkurencijom kineskih konkurenata u Europi, sve manjom potražnjom u Kini i izazovima prelaska na električna vozila koja su većini potrošača i dalje preskupa za kupnju .
Ford je rekao da će 4000 otkaza biti primarno u Njemačkoj i Ujedinjenom Kraljevstvu. Globalno, otpuštanja predstavljaju oko 2,3% Fordove radne snage od 174.000.
Mjere će biti veliki udarac posebno za Njemačku, najveće europsko gospodarstvo i najvećeg proizvođača automobila, gdje Volkswagen prijeti zatvaranjem tvornica, smanjenjem plaća i otpuštanjem tisuća radnih mjesta kako bi poboljšao svoju konkurentnost.
Sve dublja politička kriza u zemlji također dodaje neizvjesnost tvrtkama koje se bore s rastućim trgovinskim napetostima s Kinom i izbornom pobjedom Donalda Trumpa u SAD-u.
Ford je rekao da bi se otpuštanja u Europi trebala dogoditi do kraja 2027.
Europski proizvođači automobila "suočeni su sa značajnim konkurentskim i gospodarskim vjetrovima dok se također bave neusklađenošću između propisa o CO2 i potražnje potrošača za elektrificiranim vozilima", navodi se u priopćenju tvrtke.
Do rujna ove godine Fordova prodaja u Europi pala je za 17,9%, daleko nadmašujući pad u cijeloj industriji od 6,1%.
Ford je također posebno pozvao njemačku vladu da pruži više poticaja i bolju infrastrukturu za punjenje kako bi potrošačima pomogla prijelaz na električna vozila.
Berlin je ukinuo subvencije za električna vozila u prosincu prošle godine. Prodaja električnih vozila u Njemačkoj u prvih devet mjeseci ove godine pala je za 28,6%.