Bez primjena alata umjetne inteligencije, turizam se neće moći dalje razvijati.
Prilagodba tehnologija
"Bez inovativne tehnologije poput proširene stvarnosti (AR), virtualne stvarnosti (VR) i umjetne inteligencije (AI) turizam se, kao ni drugi sektori, neće moći dalje razvijati. Stoga je bitna prilagodba i primjena tih tehnologija, posebice jer AI kompletira mase statističkih i drugih podataka za više godina na jednom mjestu", istaknuo je na DHT-u svjetski stručnjak za AI Sam Beni.
Poručio je i da ne treba strahovati da će AI, roboti i sl. zamijeniti čovjeka, ali mogu pomoći u stvaranju boljih rješenja i "pojačavanju ljudskih potencijala".
Istraživanje tvrtke Nokumo, koje je obuhvatilo 1500 hotelskih i smještajnih web-stranica u Njemačkoj, Austriji, Švicarskoj, Sloveniji i Hrvatskoj, odnosno 32.000 web-stranica i 20.000 AI citata iz ChatGPT-ja, Geminija i Perplexityja.
Velika većina nespremna
Zabrinjava glavni nalaz istraživanja prema kojem čak 88 posto smještajnih web-stranica u ovim zemljama nije spremno za umjetnu inteligenciju.
AI sustavi poput ChatGPT-ja, Geminija i Perplexityja ne prepoznaju ih pa ostaje nevidljivo gdje se nalaze ti hoteli, što nude itd. Najčešći krivac za to je izostanak strukturiranih oznaka koje omogućuju AI-u da 'čita' stranicu (na 88% webova), meta opisa (na približno 60% web-stranica) te open graph slika kojih nema oko 50% analiziranih webova.
– Hrvatska je u nekim tehničkim segmentima bolja od regije, a u nekima zaostaje – kaže Nikola Crnković, direktor razvoja proizvoda i suosnivač Nokuma.
Dodaje da naši hotelijeri plaćaju milijune eura godišnje na provizije internetskim putničkim agencijama za svaku rezervaciju ostvarenu putem njihove web-platforme, a istodobno zanemaruju osnovne tehničke elemente koji bi im omogućili direktnu vidljivost objekata u AI sustavima.
– Posebno zabrinjava što tek 39,5 posto hrvatskih hotela koristi meta opise, a to je najniža stopa u cijeloj regiji.