Britanski proizvođač sportskih automobila, kojim upravlja kineski proizvođač automobila Geely, posljednjih se tjedana mučio s plaćanjem dobavljača, prema riječima dvije osobe upoznate s razgovorima, što je dovelo do privremenog zaustavljanja proizvodnje u njegovoj tvornici u Hethelu u Norfolku na otprilike mjesec dana.
Tvrtka koja posluje s gubitkom planira trajno zaustaviti proizvodnju u tvornici - svojoj jedinoj proizvodnoj bazi u Velikoj Britaniji - već sljedeće godine, dodali su izvori.
U izjavi za Financial Times, Lotus je rekao da je pauzirao proizvodnju od sredine svibnja kako bi upravljao zalihama usred problema u lancu opskrbe povezanih s američkim tarifama. Tvrtka i Matt Windle, šef Lotus Cars Europe, odbili su dalje komentirati "glasinu". Geely je također odbio komentirati.
Feng Qingfeng, glavni izvršni direktor tvrtke Lotus Technology, koja kotira na američkim burzama i ima većinski udio u britanskom poslovanju, rekao je ovog tjedna investitorima da želi proizvoditi više automobila u Americi kako bi odgovorila na više tarife predsjednika Donalda Trumpa na uvoz automobila proizvedenih u inozemstvu. Tvrtka je pauzirala isporuke svog sportskog automobila Emira u SAD.
„Vjerujemo da je lokalizacija izvediv plan“, dodao je.
Geely je 2017. godine preuzeo 51-postotni udio u Lotusu, kao dio sporazuma o ulaganju u malezijskog vlasnika Proton. Geelyjeva investicija u to se vrijeme smatrala spasom za tvrtku, koja je osnovana u Londonu 1948. godine, nakon godina gubitaka. Kineska grupa uložila je oko 3 milijarde funti u novu tehnologiju i tvorničku opremu, ali je preusmjerila fokus na novu tvornicu u Wuhanu.
Kineska automobilska grupa prošle je godine uvrstila Lotus Technology - pogon električnih vozila marke - na burzu u SAD-u spajanjem s fiktivnom tvrtkom koju je osnovala investicijska grupa koju podržava LVMH. U travnju je Lotus Technology izjavio da će kupiti Geelyjev 51-postotni udio u britanskom poslovanju, nakon što je kineska tvrtka iskoristila opciju prodaje udjela.
Za kvartal od travnja do lipnja, Lotus Technology prijavio je operativni gubitak od 103 milijuna dolara, u usporedbi s gubitkom od 233 milijuna dolara iz prethodne godine, dok je isporučio 1274 vozila, što je pad od 42 posto.
Li Shufu, milijarder i osnivač Geelyja, koji također posjeduje Volvo Cars i Polestar, od prošle godine se rješava svoje globalne imovine i pojednostavljuje svoje osnovno poslovanje.