Nikola, nekoć razvikani proizvođač kamiona na vodik čiji je osnivač osuđen za prijevaru s vrijednosnim papirima, podnio je zahtjev za zaštitu od bankrota prema Poglavlju 11 nakon što je otkrio da je njegov novčani saldo pao na 47 milijuna dolara.
Tvrtka sa sjedištem u Arizoni, koja je nekoć bila procijenjena na gotovo 30 milijardi dolara, rekla je u srijedu da će ugasiti poslovanje i prodati svoje intelektualno vlasništvo i preostalu imovinu kroz proces koji nadzire savezni sud u Delawareu.
"Kao i druge tvrtke u industriji električnih vozila, suočili smo se s različitim tržišnim i makroekonomskim čimbenicima koji su utjecali na našu sposobnost poslovanja", rekao je izvršni direktor Steve Girsky, dugogodišnji izvršni direktor u automobilskoj industriji čija je tvrtka s bjanko čekovima izvela Nikolu na burzu 2020. godine.
Nikola je rekao investitorima u vrijeme uvrštavanja na burzu da će godišnje proizvoditi i prodavati tisuće električnih kamiona na vodikove gorive ćelije i baterije. Međutim, tvrtka se borila s komercijalizacijom svoje tehnologije dok je svake godine trošila stotine milijuna dolara u gotovini. Nikola je 2024. isporučio manje od 400 kamiona.
"Naši kupci su akumulirali približno 3,3 milijuna flotnih milja na našim FCEV [gorivim ćelijama] i BEV [baterijskim] kamionskim platformama, a naša HYLA mreža za gorivo isporučila je više od 330 metričkih tona vodika", rekao je Girsky u izjavi.
Tvrtka je dosegla vrhunac tržišne kapitalizacije od gotovo 30 milijardi dolara u mahnitom trgovanju u doba pandemije 2020., što joj je u to vrijeme dalo vrijednost gotovo jednaku Fordu. No izvješće hedge fonda za kratke prodaje Hindenburg Research optužilo je Nikolu za lažiranje napretka, uključujući stvaranje promotivnog videa svog vodećeg kamiona koji se kretao samo zato što se kotrljao nizbrdo.
Trevora Miltona, Nikolinog osnivača i prvotnog izvršnog direktora, na kraju su uhitile savezne vlasti i osuđen je na četiri godine zatvora, odluka na koju je uložena žalba.
Cijena Nikoline dionice u srijedu je u New Yorku pala za 39,1 posto, procjenjujući grupu na oko 39 milijuna dolara.
Tvrtka ima više od 350 milijuna dolara dugova i najmova. Prihod za prva tri kvartala 2024. iznosio je samo 64 milijuna dolara.
Nikola se pridružuje tvrtkama kao što su Fisker, Arrival i Lordstown Motors kao nedavni stečajevi električnih vozila.