Posebno treba istaknuti pad prodaje električnih vozila američke marke Tesla, koja je u veljači na godišnjoj razini pala za 47,1 posto na 11.743 vozila.
U prva dva mjeseca ove godine prodaja Tesle pala je za 49 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, sa 37.311 vozila na 19.046 vozila, što predstavlja samo 1,1 posto ukupnog tržišta.
Kako javlja francuska novinska agencija AFP, pad prodaje Tesle početkom ove godine djelomično je posljedica starenja modela, ali i zato što je njen vlasnik Elon Musk postao jedan od glavnih saveznika američkog predsjednika Donalda Trumpa.
U SAD-u su, primjerice, vandali proteklih tjedana uništili nekoliko Teslinih prodajnih mjesta, a vrijednost dionica tvrtke snažno je pala u posljednjih mjesec dana.
Prodaja svih električnih vozila u EU porasla je za 28,4 posto u siječnju i veljači na 255.489 vozila, što predstavlja 15,2 posto tržišnog udjela. Samo u veljači prodaja električnih automobila porasla je za 23,7 posto na 131.275 vozila.
Međutim, prema riječima generalne direktorice ACEA-e Sigrid de Vries, najnovije brojke pokazuju da je tržišna potražnja za baterijskim električnim vozilima i dalje ispod razine potrebne za napredak u prijelazu na mobilnost s nultom emisijom.
Hibridni automobili ostaju na vrhu tržišta, s povećanjem prodaje od 19 posto u veljači i 18,7 posto u siječnju i veljači zajedno na 594.059 vozila, što predstavlja tržišni udio od 35,2 posto.
U prva dva mjeseca zajedno tržišni udio automobila s benzinskim motorima iznosio je 29,1 posto, a automobila s dizelskim motorima 9,7 posto. Tijekom tog vremena prvih je prodano 489.838, a drugih 163.452, što predstavlja rast od 20,5% na godišnjoj razini. Pad prodaje od 28%.
Glavna tržišta u veljači uglavnom bilježe međugodišnji pad prodaje. Prodaja je smanjena u Italiji (-6,2 posto), Njemačkoj (-6,4 posto) i Francuskoj (-0,7 posto), dok je ojačala u Španjolskoj (+11,0 posto). Prema tim podacima, u Sloveniji je porastao za 5,4 posto na 4.372 vozila.