Kampanja se provodi u sklopu trajne javnozdravstvene akcije „Lov na tihog ubojicu“ s ciljem promicanja važnosti ranog otkrivanja visokog kolesterola i krvnog tlaka, ali i ostalih čimbenika rizika koji pospješuju preuranjen razvitak bolesti srca i krvnih žila, s osnovnim ciljem prevencije kardiovaskularnih bolesti. Svojim sudjelovanjem u utrci svaki pojedinac ima priliku pridonijeti spašavanju barem jednog života. Zagreb Advent Run 2024 održat će se u nedjelju, 8. prosinca u 12 sati, a svi zainteresirani mogu se prijaviti putem službene stranice utrke na https://www.zagrebadventrun.hr/.
Ovogodišnje izdanje Zagreb Advent Runa nastavlja svoju misiju promicanja zdravlja i humanitarnog karaktera s poznatim entuzijazmom i podrškom važnim inicijativama. Ove godine trkači imaju priliku aktivno sudjelovati u kampanji „Znaš li svoj broj?“ i „Lovu na tihog ubojicu“ te time pridonijeti promicanju zdravlja i spašavanju života. Kampanjom se nastoji potaknuti ljude na preuzimanje aktivne uloge u očuvanju vlastitog zdravlja te podići svijest o dislipidemijama, stanju koje pogađa više od 60 posto populacije Hrvatske, a čija je važnost često podcijenjena u javnosti.
„Čast mi je što je kampanja „Znaš li svoj broj?“ ove godine partner Zagreb Advent Runa jer ćemo time dodatno podići svijest o važnosti ranog otkrivanja visokog kolesterola i prevencije kardiovaskularnih bolesti. Dislipidemija je glavni čimbenik rizika za aterosklerozu, koja može dovesti do infarkta miokarda i moždanog udara. Prema Hrvatskom zavodu za javno zdravstvo, 2022. godine su kardiovaskularne bolesti uzrokovale 39 posto svih smrtnih slučajeva u Hrvatskoj, što je porast u odnosu na 37 posto iz prethodne godine. Posebno zabrinjava da žene dvostruko češće umiru od hipertenzivne bolesti nego muškarci, čak pet puta češće nego od karcinoma dojke“, izjavio je izv. prof. dr. sc. Ivan Pećin, tajnik i potpredsjednik Hrvatskog društva za aterosklerozu i pročelnik Zavoda za bolesti metabolizma KBC Zagreb te pokretač akcije „Znaš li svoj broj?“.
Deveto izdanje utrke donosi brojne novitete i podiže atmosferu na još veću razinu, a ovo partnerstvo predstavlja spoj zdravstvene inicijative i zajedničkog angažmana prema boljoj budućnosti svih građana. Sudionici će, uz uživanje u božićnoj atmosferi i sportskom duhu, svojim sudjelovanjem ostaviti trajan pozitivan trag u zajednici te imati priliku saznati svoj broj.
„Najbrojnija i najveselija kostimirana adventska utrka u ovom dijelu Europe već godinama spaja zajednicu i promiče zdrav način života stoga s oduševljenjem ističem kako je ove godine kampanja „Znaš li svoj broj?“ postala naš partner. Posebnost inicijative je što svatko od sudionika ima priliku uključiti se u lov na tihog ubojicu te svojim sudjelovanjem spasiti barem jedan život. Podržavam svaki korak prema budućnosti naših sugrađana i uvjeren sam kako će suradnja s ovogodišnjim partnerom donijeti velike promjene i inspirirati ljude da vode zdraviji i sretniji život“, istaknuo je Mario Petrović, predsjednik MPR Grupe.
Sudionici imaju mogućnost odabira između dvije duljine utrke – 5 ili 10 kilometara. Bez obzira na njihovo iskustvo u trčanju ili motivaciju, svakim svojim korakom su bliže spašavanju nečijeg života. Svaki korak postaje više od utrke jer trud trkača može donijeti novu šansu za život.
„Prošlogodišnje utrke privukle su više od 19.000 sudionika iz više od 42 države, a ove godine očekujemo još veći odaziv. Kroz suradnju s nacionalnom kampanjom još jednom ističemo važnost sportskih događaja za društveni utjecaj. Ovogodišnji Zagreb Advent Run ponovno će započeti i završiti ispred hotela Hilton Garden Inn te vas pozivamo da nam se pridružite i saznate svoj broj“, zaključio je Sven Veronek, jedan od osnivača tvrtke Run Croatia.
Sljedeća akcija kampanje „Znaš li svoj broj?“ održat će se 15. lipnja u sklopu „Večernjakove bicikijade“ na Vugrinščaku u Samoboru. Građani će imati priliku besplatno izmjeriti tlak, razinu šećera u krvi, DLD kolesterol, težinu, indeks tjelesne mase te postotak masnog i mišićnog tkiva, uz stručno savjetovanje s liječnicima.