Zoran Đajić, inženjer geologije koji je do lipnja 2023. radio kao savjetnik na projektu rekonstrukcije Željezničkog kolodvora u Novom Sadu, rekao je da se tvrtka "Starting", koja je bila glavni podizvođač radova, oglušila na sve što je tražio nadzor, uključujući i njega osobno. Ova tvrtka je inače bila uključena u niz državnih projekata, poput obnove i izgradnje željeznica u Srbiji, izvođenja radova u Kliničkom centru, zatvoru u Pančevu... a gradila je i u Beogradu na vodi. U posljednje četiri godine ostvario je prihod od čak 250 milijuna eura.
Uslijed pada nadstrešnice na željezničkoj stanici u Novom Sadu poginulo je 14 osoba, među kojima ima i djece. Iako je od tragedije prošlo 10 dana, još nitko nije uhićen. Najviši državni dužnosnici ponavljaju da nadstrešnica nije obnovljena.
Ignorirali upozorenja
Ipak, Zoran Đajić, koji je radio kao savjetnik prometnog instituta CIP, tvrdi da se na njemu radilo i da nitko nije odgovorio na njegova pisma upozorenja. On je u izjavi za "Radar" direktno imenovao jednog podizvođača, a to je firma "Starting".
“Kada smo provjeravali u kakvom je stanju mramor na fasadi i došli do krovnog dijela, tražio sam da skinu fasadu i očiste je od smeća, tog lošeg betona, te da stave nove ploče, ali nisu htjeli. Tvrtka Starting, prvi podizvođač, to nije htjela učiniti, iako sam ja to više puta tražio, gledajući u kakvom je stanju beton ispod mramornih ploča sa strane. Rekao sam istražiteljima da je propao beton iza skinutih mramornih ploča s pročelja. Da smo ga skinuli, možda bismo vidjeli da su kablovi korodirali. Nažalost, umjesto da uklone taj mramor, oni su ga samo prefarbali”, kazao je Đajić, piše Nova.rs.
Naveo je i da se "Starting" povremeno ponašao kao investitor, da se tvrtka oglušila na sve što je od njih tražio, kao i na sve što je tražio nadzor.
Bahati i neprofesionalni
"Starting se ponašao bahato i neprofesionalno, ali to se toleriralo." Ne znam tko je stajao iza njih da su se mogli tako ponašati. To si nitko drugi ne bi mogao priuštiti jer bi ostao bez posla. Iako su bili glavni podizvođač, u hijerarhiji odmah ispod kineskih firmi koje su dobile posao. Za njih nisu znali ni istražitelji kojima sam dao iskaz”, istaknuo je Đajić.
Ova tvrtka nije poznata široj javnosti, iako se bavi izgradnjom stambenih i nestambenih zgrada. Riječ je o tvrtki koja ima 180 zaposlenih i koja je u posljednje četiri godine ostvarila neto dobit od 5,7 milijuna eura. U istom je razdoblju ostvario prihod od oko 250 milijuna eura.
Međutim, njegovi vlasnici nisu poznati široj javnosti. Ljiljana Tripković posjeduje 70 posto dionica Startinga, dok preostali dio pripada Nikoli Triviću. O njima se do sada gotovo ništa nije pisalo. No, Trivić se slikao s Nikolom Nedeljkovićem, bivšim direktorom Beograda na vodi, kada je Starting izabran za glavnog izvođača radova na izgradnji zgrade BW Teraces. Među referencama koje su u nekoliko navrata objavili na svojim stranicama je i izgradnja objekata u Beogradu na vodi.
Dobivali ogromne poslove
Na tom popisu je i arhitektonski projekt rekonstrukcije, dogradnje i adaptacije stanične zgrade na novosadskom željezničkom kolodvoru, gdje se urušila nadstrešnica. Navodi se da su bili uključeni i u rekonstrukciju pruge Beograd - državna granica, kao i donjeg ustroja pruge na dionici Zemun-Zemun Polje. Radili su i na graničnim prijelazima, izgradili sportsku dvoranu u Starim Banovcima, rekonstruirali most na Zapadnoj Moravi u Mrčajevcima kod Čačka.
Na njihovim stranicama možete pogledati video Zorane Mihajlović, tadašnje ministrice građevinarstva, povodom početka radova na pruzi Beograd-Budimpešta. U nastavku donosimo video s prijema kod predsjednika Aleksandra Vučića.
„Zbog toga je glavni izvođač radova na rekonstrukciji Železničke u Novom Sadu nedodirljiv⁉️ Kompanija STARTING! Zato to gotovo nitko ne smije spomenuti čak ni tužiteljstvu?! Službeni vlasnici su Nikola Trivić i Ljiljana Tripković. A na stranicama tvrtke pronaći ćete ovaj urnebesan video!", napisala je Marinika Tepić, saborska zastupnica SSP-a, u objavi na društvenoj mreži X.