Kompanija Rutter je objavila da rezultati testa, objavljeni prošli tjedan, pokazuju da kineska Yutong grupa, koja proizvodi autobuse, ima pristup njihovim upravljačkim sustavima za ažuriranja softvera i dijagnostiku te da se to "teoretski može koristiti za utjecaj na autobus".
Izravan pristup autobusu
Testovi, tijekom kojih su autobusi voženi u podzemnim rudnicima kako bi se uklonili vanjski signali, provedeni su i na potpuno novim autobusima Yutong grupe i na tri godine starim vozilima nizozemskog proizvođača autobusa VDL, rekao je Rutter.
Tvrtka je dodala da su testovi pokazali da nije moguće ažurirati softver putem zraka na nizozemskim autobusima, za razliku od autobusa kineske proizvodnje.
Nalazi su pokazali da "proizvođač ima izravan digitalni pristup svakom autobusu za ažuriranja softvera i dijagnostiku", rekao je Ruter, koji tvrdi da upravlja polovicom norveškog javnog prijevoza.
Britanske novine Guardian prenijele su izjavu kineske tvrtke da se "strogo pridržava" zakona i pravila mjesta gdje njezina vozila prometuju. U objavi se također navodi da se podaci o autobusima Yutong grupe pohranjuju u Njemačkoj.
Za što se koriste podaci?
Guardian je citirao neimenovanog glasnogovornika Yutonga koji je rekao da su podaci šifrirani i "koriste se isključivo za održavanje vozila, optimizaciju i poboljšanja kako bi se zadovoljile potrebe kupaca za postprodajnom uslugom".
Na web stranici Yutong grupe navodi se da je tvrtka u posljednjih nekoliko desetljeća prodala desetke tisuća vozila diljem Europe, Afrike, Latinske Amerike i azijsko-pacifičke regije.
Studija je dijelom potaknuta zabrinutošću zbog nadzora, u vrijeme kada mnoge zemlje u Europi, Sjevernoj Americi i drugdje poduzimaju korake za zaštitu podataka potrošača i daljinskog upravljanja.
Zabrinutost zbog daljinskog upravljanja električnim vozilima nije nova. Američki regulatori otvorili su istragu o Teslinim vozilima u siječnju nakon izvješća o nesrećama koje su uključivale korištenje tehnologije tvrtke koja omogućuje vozačima da daljinski upravljaju svojim vozilom putem telefonske aplikacije kako bi se vratili k njima ili premjestili na drugu lokaciju.
Yutongove autobuse voze ljudi - to nisu vozila bez vozača poput taksija i shuttle buseva u Kaliforniji i Kini.