Hrvatska je na početku prošlogodišnje protupožarne sezone imala samo šest protupožarnih aviona. Tri Air Tractora i tri kanadera i to je bilo jedva dovoljno s obzirom na to da je sezona bila više nego vatrena, s rekordno opasnim i velikim šumskim požarima.
To da je bila aktivna samo polovina naše protupožarne flote rezultiralo je velikom nervozom, optuživanjima i sukobima na relaciji MORH-a i velikogoričkog ZTC-a, koji održava zrakoplove HRZ-a.
MORH je bio nemoćan premda je bio na vrijeme odvojio više od 30 milijuna kuna za popravke i remonte protupožarne eskadrile. Afere su na kraju dotukle postojeću upravu, a nekoliko tehničara dalo je otkaz.
Osim 11 glavnih letjelica, protupožarnim snagama sada je na raspolaganju i jedan transportni helikopter HRZ-a opremljen za gašenje požara.
Za poslove izviđanja izdvojen je i jedan školski Pilatus PC-9 HRZ-a, u pričuvi je i 200 vojnika HV-a, desantni brod HRM-a, nekoliko brzih gumenih brodica te bespilotne letjelice HV-a,