Xiaomi je u utorak predstavio luksuznu verziju svog električnog sportskog automobila SU7, rekavši da će model od 114.000 dolara biti rangiran kao najbrži automobil s četvera vrata u proizvodnji u izravnom izazovu Tesli i Porscheu.
Xiaomi, još uvijek poznatiji po pametnim telefonima i kućanskim aparatima nego po automobilima, ušao je na prepuno kinesko tržište električnih vozila u ožujku lansiranjem svog hita SU7, sličnog Porscheu, s početnom cijenom ispod 30.000 dolara.
Izvršni direktor Xiaomija Lei Jun, koji ima gotovo slavne sljedbenike u Kini, iskoristio je posljednji dio live stream ažuriranja proizvoda koje je trajalo više od tri sata kako bi pokazao SU7 Ultra.
Također je najavio cijene koje stavljaju novi EV u rang s Tesla Modelom S Plaid i signaliziraju namjeru da se natječu performansama, a ne cijenom, s poznatijim proizvođačima automobila.
"Ovo je trenutno najbrži masovno proizveden automobil s četvora vrata na svijetu," rekao je Lei, dodajući: "Kada ljudi pitaju zašto smo stvorili tako snažan stroj, moj odgovor je jednostavan, gradimo automobil iz snova."
Usporedna tablica prikazana tijekom Leijeve prezentacije pokazala je da SU7 Ultra nadmašuje Porsche Taycan Turbo u specifikacijama ubrzanja i najveće brzine.
Lei je također rekao da će novi automobil također biti brži od Modela S Plaid, iako će Tesla i dalje imati bolji domet vožnje od 672 km s punjenjem u odnosu na 630 km.
Određivanjem cijene SU7 Ultra u skladu s modelom S Plaid u Kini od 814.900 juana (114.200 USD), Xiaomi je također odustao od svoje ranije strategije predstavljanja kupcima električnih vozila u pogledu vrijednosti.
Električni motori daju brže ubrzanje od motora s unutarnjim izgaranjem. Kineski proizvođači električnih vozila slijede ranu strategiju Elona Muska za Teslu lansirajući brze automobile dizajnirane da pokažu tehnologiju i inovacije u segmentu tržišta koji je bolje zaštićen od cjenovne konkurencije.
Xiaomi je rekao da će serijska verzija SU7 Ultra sadržavati komponente od karbonskih vlakana, uključujući krov, keramičke kočnice i aerodinamični stil. Tvrtka je predstavila prototip u srpnju.
Uoči događaja u utorak, Lei je rekao da je prototip SU7 Ultra postavio rekordno vrijeme kruga na njemačkoj iscrpljujućoj stazi Nurburgring.
Nurburgring od 20,8 kilometara automobilski inženjeri smatraju mjerilom za ubrzanje i upravljanje vozilom i desetljećima je proizvođačima automobila pružao pravo hvalisanja.
Xiaomi je rekao da namjerava isporučiti 120.000 SU7 vozila do kraja godine. Xiaomi je rekao da će prvi SU7 Ultras biti isporučen u ožujku. Počela je primati narudžbe u utorak i rekla je da je primila više od 3.600 u 10 minuta nakon debija ovog izvedbenog automobila.
Fotografija: Xiaomi / Facebook