Kako novi čokoladni trend preuzima svijet, američke tvrtke poput Shake Shacka i Crumbla brzo su radile na iskorištavanju njegove kontinuirane popularnosti s ograničenim izdanjima, dok su drugi proizvođači čokolade stvorili desetke duplikata koji se prodaju u Targetu, Costcu, Amazonu, a sada i Trader Joe'su.
Kako je sve krenulo?
Ideju za „Dubai čokoladu“ prvi put je potaknula 2021. godine osnivačica i izvršna direktorica Fix Dessert Chocolatiera Sarah Hamouda zbog žudnje za čokoladom tijekom trudnoće, rekla je za CNBC. Originalne čokoladice punjene su mješavinom kreme od pistacija, kadayifa (naribanog filo tijesta) i tahinija.
„Sve što sam znala u glavi je da želim stvoriti ovu čokoladicu koja je u biti desert umotan u čokoladu, ali izgleda i osjeća se kao čokoladica“, rekla je Hamouda.
U prosincu 2023. čokoladice su postale viralne na društvenim mrežama.
„Umjesto da dobivamo jednu narudžbu svaki tjedan, počeli smo dobivati 10, 15 narudžbi“, rekla je. „Bilo je uzbudljivo, ali i kao, znate, o moj Bože, kao, kako se ovo događa.“
Olakšanje iz Emirata
Fix pločice dostupne su samo u Dubaiju i stižu dva puta dnevno putem lokalne dostavne službe Deliveroo. Povremeno su dostupne u Duty-Free trgovini međunarodne zračne luke Dubai, koja je izvijestila da je u travnju prodano preko 1,2 milijuna pločica, što je generiralo 22 milijuna dolara prodaje.
Ipak, Ujedinjeni Arapski Emirati nisu dio međunarodnog ugovora o zaštitnim znakovima koji bi osigurao zaštitu imena čokolade Dubai, što svakoj tvrtki olakšava izradu imitacije pločice.
Proizvođač čokolade Lindt, koji je u svojoj fiskalnoj 2024. godini ostvario zaradu od 6,2 milijarde dolara, prodao je čokoladicu ograničenog izdanja u prosincu 2024. i rekao da razvija novi trajni recept za čokoladu Dubai „kao odgovor na ogromnu potražnju“.
Shake Shack je u travnju lansirao milkshake ograničenog izdanja s tim okusima. Crumbl radi na spin-offu brownieja. Starbucks nije stvorio službeni proizvod, već je promovirao ideju kupca za piće inspirirano čokoladom iz Dubaija, za koje je kasnije rečeno da je povećalo prodaju među potrošačima generacije Z. Baskin-Robbins i Dunkin', u vlasništvu Inspire Brandsa, lansirali su deserte inspirirane čokoladom iz Dubaija u drugim zemljama poput Malezije i Nizozemske, ali nisu potvrdili hoće li ih plasirati na američko tržište.
Nuts Factory, trgovina suhim voćem i orašastim plodovima sa sjedištem u New Yorku, kaže da je bila prva tvrtka koja je napravila kopiju čokoladice u gradu. Pokrenuta je u srpnju nakon što je testirala različite verzije u samo nekoliko dana, prema riječima izvršnog direktora Dina Allalla.
Interes kupaca
Čokoladice se izrađuju ručno, a tog ljeta morala je uvesti ograničenje od jedne čokoladice po kupcu u trgovinama.
„Ljudi su jednostavno počeli zvati bez prestanka. Nismo mogli zadovoljiti potražnju i jednostavno smo preokrenuli svijet kako bismo bili sigurni da zadovoljavamo potražnju. I mislim da smo sada u dobroj formi“, rekao je.
Allall je rekao da je tvrtka prije proizvodila „nekoliko stotina“ pločica dnevno. Sada proizvodi „nekoliko tisuća“ dnevno, jer su trgovine dodale više okusa, zaposlile dodatne radnike i kupile više strojeva kako bi zadovoljile potražnju. Nuts Factory je također stvorio druge deserte inspirirane čokoladom iz Dubaija.
Do sada je trend trajao 18 mjeseci, a tvrtke se i dalje pridružuju. Trader Joe's je upravo lansirao vjerojatno najjeftiniju zamjenu čokolade iz Dubaija po cijeni od 3,99 dolara po pločici.
Prerano je pratiti kombinacije okusa „Dubai čokolade“ na jelovnicima restorana, kaže konzultantska tvrtka za ugostiteljstvo Technomic, ali kombinacije okusa čokolade i pistacija na jelovnicima restorana porasle su za 22,3% između četvrtog tromjesečja 2023. i istog razdoblja 2024., te za 5,9% godinu prije.