Amerikanci se nisu zasitili godišnjih odmora u Europi, a zrakoplovne tvrtke osigurale su nove destinacije na koje će ih odvesti.
Delta Air Lines, United Airlines i American Airlines predstavili su svoje planove letenja za sljedeće ljeto, s više letova do ključnih odredišta na kontinentu, a također uvode letove do mjesta koja dosad nisu bila dostupna, kao što su Nuuk, Grenland i Catania, Sicilija.
Broj Amerikanaca koji su letjeli u Europu porastao je 9% ove godine do rujna u usporedbi s prošlom godinom i 16% više u istom razdoblju 2019., prije nego što je pandemija zaustavila prekogranična putovanja, prema podacima iz uprava za međunarodnu trgovinu. Rastuća putovanja u Europu pomogla su u povećanju profita velikih američkih prijevoznika u posljednja dva ljeta.
“Putnici su ranije putovali u Pariz, Rim i Madrid. Sada traže nešto drugačije,” rekao je Patrick Quayle, viši potpredsjednik Uniteda za globalno mrežno planiranje i saveze.
Savjetnici za putovanje se slažu. Margi Arnold rekla je za Wall Street Journal da mnogi njezini klijenti žele pobjeći iz većih europskih gradova kako bi istraživali više lokalno.
"Oni jednostavno ne žele gužvu", rekao je Arnold, vlasnik tvrtke Creative Travel Adventures sa sjedištem u Denveru.
Neki mještani također su umorni od gužve turista, žaleći se da je gužva posjetitelja preplavila popularna odredišta i da kratkoročni najam namijenjen osobama izvan grada podiže najamnine. Ljetos su izbili prosvjedi u Ateni i Barceloni.
Rukovoditelji zrakoplovnih kompanija svjesni su negativne reakcije, ali i dalje planiraju dodati letove na provjerena odredišta. Zračni prijevoznici planiraju sljedećeg ljeta ponuditi gotovo 3% više sjedala na rutama između SAD-a i Europe u usporedbi s 2024., prema ranim podacima o rasporedu iz Ciriuma, tvrtke za podatke o zrakoplovstvu.
“Postoje određena tržišta, došlo je do malog povratka. Potražnja je i dalje prilično velika,” rekao je glavni izvršni direktor Delte Ed Bastian.
Neki putnici ponavljaju putovanja. Drugi koji su proteklih godina izgubili punili letove i hotele još uvijek traže priliku za odlazak.
"Iskreno govoreći, mislio sam da je to možda jednogodišnji ugovor, svatko će srediti svoju Italiju i Grčku i onda krenuti na druga odredišta", rekao je Brian Znotins, viši potpredsjednik mrežnog planiranja u Americanu. To nije bio slučaj.
Sljedećeg će ljeta zračni prijevoznik dodati dnevni let za Atenu iz svog središta u Charlotteu. Podaci su pokazali da mnogi putnici još uvijek koriste letove s presjedanjem da bi stigli tamo - znak da nije bilo dovoljno letova bez presjedanja, rekao je Znotins.
Zračni prijevoznik također ponovno uvodi liniju za Edinburgh po prvi put od 2019. u pokušaju da privuče više luksuznih turista, posebno igrača golfa koji žele igrati u Škotskoj, rekao je Znotins. Amerikanac se neće morati oslanjati na poslovne putnike da popune prednju kabinu tih letova, rekao je.
Delta se gomila u južnoj Europi, uključujući povećanje broja sjedala za Italiju za 10%, dok ukida letove za Stuttgart u Njemačkoj. United se također širi izvan postojećih turističkih središta ili središta kojima upravljaju partnerske zrakoplovne tvrtke na mjesta poput Nuuka; Bilbao, Španjolska; i otok Madeira i Faro u Portugalu.
Uz više letova prošlog ljeta, cijene karata bile su niže — što je pokazatelj da je potražnja za nekima pala. Najjeftiniji letovi iz SAD-a u Europu iznosili su u prosjeku 778 USD u srpnju, što je skoro 100 USD manje nego u istom mjesecu 2023., prema Hopperu, aplikaciji za rezervacije. Ove jeseni, doba godine kada je obično zatišje, zrakoplovne karte u prosjeku koštaju 645 USD za kartu, što je 9% manje nego prije godinu dana, rekao je Hopper.
"Mislim da je, znate, toplina malo nestala s tržišta, malo je blaže", rekao je John Grant, glavni analitičar u tvrtki za putne podatke OAG.