F1, s Bradom Pittom i Damsonom Idrisom u glavnim ulogama, zaradio je više od 200 milijuna dolara na globalnim kino blagajnama od premijere 27. lipnja, a očekuje se da će ovog vikenda premašiti 300 milijuna dolara.
„Ovo je film koji će se prikazivati i prikazivati“, rekao je Jeff Goldstein, šef distribucije u Warner Brosu, Appleovom partneru na filmu. „Ima još puno goriva u spremniku.“
Najveći Pittov kino uspjeh
Film je Pittu pružio najbolji vikend premijere u njegovoj 37-godišnjoj glumačkoj karijeri i daleko je najbolji Appleov hit na kino blagajnama. Spajanjem Jerryja Bruckheimera - producenta hitova Top Gun i Policajac iz Beverly Hillsa - i Josepha Kosinskog, redatelja filma Top Gun: Maverick, Apple je pokazao da ozbiljno namjerava popuniti kino mjesta ovog ljeta.
Apple se također približava još jednoj potencijalnoj prekretnici: zaradi od filma s velikim budžetom. F1, u koprodukciji Pittovog Plan B Entertainmenta (koji sada kontrolira francuska medijska grupa Mediawan) i Jerry Bruckheimer Filmsa, imao je produkcijski budžet od preko 200 milijuna dolara, a troškovi distribucije procjenjuju se na više od 50 milijuna dolara.
Odluka tvrtke da objavi film kao premium video na zahtjev prije nego što se preseli na streaming uslugu Apple TV+ trebala bi donijeti dodatne prihode.
„S F1 su tražili nešto vrlo komercijalno“, rekla je osoba bliska studiju. „Ovo je dokazalo da mogu raditi kino [izdanja].“
Apple je imao puno toga za dokazati po tom pitanju. Godine 2023., glavni izvršni direktor Tim Cook otputovao je u Cannes na premijeru filma Martina Scorsesea Ubojice cvjetnog mjeseca prije nego što je prikazan u više od 3600 kina u SAD-u i tisućama drugih diljem svijeta.
S budžetom većim od 200 milijuna dolara, Ubojice su se činile kao izjava Appleove namjere u filmskoj industriji - ali su ostvarile samo oko 160 milijuna dolara bruto prihoda na blagajnama diljem svijeta. Uslijedila su još dva visokobudžetna izdanja, Argylle i Ridley Scottov Napoleon. Oba su smatrana komercijalnim razočaranjima.
Apple prihvatio holivudski stil
Uspjeh tih filmova pogoršao je pitanja u Hollywoodu o tome može li Apple postati glavni producent blockbuster filmova i streaming emisija. Neki su se pitali zašto nije kupio holivudski studio kako bi izgradio opseg Apple TV+. Kao i Amazon, holivudski studiji ga smatraju svojevrsnim autsajderom, zahvaljujući korporativnoj kulturi koja ostaje čvrsto ukorijenjena u tehnologiji.
No, s izlaskom F1, slijedio je više holivudskih konvencija nego u prošlosti. Cook i drugi rukovoditelji bili su dostupni za mali broj intervjua prije izlaska - vrsta publiciteta koja je tipična za tradicionalne studije, ali koju Apple prije nije koristio. „Mislim da je ovo korak naprijed za njih u smislu kako žele živjeti u ovom svijetu“, rekao je rukovoditelj tradicionalnog studija.