Proizvođač iPhonea Apple objavio je kvartalne rezultate koji su nadmašili tržišna očekivanja, dok je neto dobit desetkovana kaznom koju je EU nametnula tvrtki zbog nezakonitih poreznih ušteda.
Prihodi su u četvrtom fiskalnom tromjesečju porasli za 6,1 posto na 94,9 milijardi dolara, što je malo iznad konsenzusne procjene od 94,58 milijardi dolara, pišu analitičari Momentuma.
Prilagođena zarada po dionici (EPS) porasla je 12 posto na 1,64 USD i nadmašila konsenzusnu procjenu od 1,60 USD. Neto dobit iznosila je 14,7 milijardi dolara u odnosu na prošlogodišnjih 23,0 milijarde dolara. Bruto marža u tromjesečju dosegnula je 46,2 posto u usporedbi s konsenzusom od 46,0 posto.
Prihodi od prodaje iPhonea porasli su 5,5 posto na 46,22 milijarde dolara (konsenzus 45,47 milijardi dolara), što bi mogao biti signal dobre prodaje novog modela koji je na tržište krenuo 20. rujna. Uprava kompanije naglasila je da je prodaja iPhonea 15 bila "jača od modela 14 u prošlogodišnjem kvartalu, a modela 16 od iPhonea 15".
Uprava kompanije ima velika očekivanja od usluge Apple Intelligence bazirane na umjetnoj inteligenciji (AI) koja je postao dio ovotjednog ažuriranja iOS-a, ali se glavne funkcije očekuju tek u budućnosti. Na osnovu ovog kratkotrajnog uzorka kompanija je priopćila da su korisnici duplo brže prihvaćali novi iOS nego što su to radili u istom periodu prošle godine.
Prodaja iPada zabilježila je najveći porast u liniji hardverskih proizvoda s prodajom od nešto ispod 7 milijardi dolara (konsenzus 7,1 milijarda dolara) i stopom rasta od osam posto. Kompanija je predstavila modele iPad Pro i Air u svibnju nakon razdoblja posta tijekom 2023. godine. Prihod Maca porastao je za dva posto na 7,7 milijardi dolara, što je ispod konsenzusnih procjena od 7,8 milijardi dolara.
Segment usluga, koji uključuje online pretplate kao što su iCloud i prihod Google tražilice, zabilježio je rast prihoda od 12 posto na 25 milijardi dolara, ali je ispod očekivanja od 25,3 milijarde dolara.
Ostali proizvodi donijeli su 9,0 milijardi dolara prihoda, ispod konsenzusa od 9,2 milijarde dolara, što je pad od tri posto. To je prvenstveno posljedica neznatnih promjena u proizvodnom programu u proteklom razdoblju.
Gledajući po tržištima, Kina, gdje se tvrtka suočava s povećanom konkurencijom, zabilježila je blagi pad prodaje na godišnjoj razini, što je ispod konsenzusa. Domaće tržište i Europa bilježe rast prihoda od 3,9 odnosno 11,0 posto.
U tekućem tromjesečju tvrtka očekuje rast prodaje po "niskoj do srednjoj jednoznamenkastoj stopi" (konsenzusni rast od sedam posto), dok bi prihodi od usluga trebali biti na sličnoj razini.
Dionice tvrtke pale su 1,8 posto prije objave rezultata i daljnjih 1,8 posto nakon objave na 221,8 dolara. Od početka godine Apple bilježi rast od oko 15 posto.