Visoka vrijednost bitcoina privukla je pozornost vrhunskih modnih marki i trgovaca, potaknuvši daljnje zanimanje za ponudu kriptovaluta kao sredstva plaćanja kako bi se došlo do novih džepova bogatstva i izgradila lojalnost kod kripto ulagača.
Donedavno je samo nekolicina luksuznih marki, uključujući LVMH proizvođače satova Hublot i Tag Heuer, kao i modne marke u vlasništvu Keringa Gucci i Balenciaga, eksperimentiralo s ponudama kripto plaćanja, piše Reuters.
Proteklih tjedana, luksuzna francuska robna kuća Printemps objavila je da se udružuje s najvećom svjetskom kripto burzom, Binanceom, i francuskom financijsko-tehnološkom tvrtkom Lyzi kako bi prihvatila kriptovalute, uključujući bitcoin i ethereum, u svojim trgovinama u Francuskoj - postavši prva europska robna kuća koja učini tako. Ovaj potez, koji dolazi dok bitcoin raste, primijetili su drugi brendovi i trgovci koji pokazuju interes za pridruživanje.
"Bilo je dosta poziva - to je izazvalo interes", rekao je David Princay, predsjednik Binance France, koji je rekao da tvrtka pregovara s drugim luksuznim markama.
Luksuzni proizvođač upaljača i olovaka S.T. Dupont je rekao Reutersu da namjerava prihvatiti plaćanja kriptovalutom u dvije pariške trgovine prije praznika.
U području iskustava, tvrtka za krstarenja Virgin Voyages počela je ovog mjeseca nuditi svoj prvi proizvod koji prihvaća bitcoin kao opciju plaćanja - godišnju propusnicu od 120.000 dolara za do godinu dana plovidbe na svojim kruzerima.
Trump donosi prekretnicu
Regulatori već dugo upozoravaju da su kriptovalute poput bitcoina visokorizična imovina, s ograničenom upotrebom u stvarnom svijetu. Visoka volatilnost bila je još jedna prepreka širokoj primjeni kao sredstva plaćanja.
Ali obećanja potpore novoizabranog predsjednika SAD-a Donalda Trumpa, od kojeg se očekuje da će donijeti prijateljskiju regulaciju e-valute, potaknula su rekordna poskupljenja bitcoina. Analitičari S&P-a kažu da se priča počinje mijenjati, ističući da bi inovacija blockchaina na financijskim tržištima mogla povećati predvidljivost za kriptovalute.
Luksuzne marke već dugo žele zadovoljiti imućne kupce iz tehnološke industrije otvaranjem trgovina u luksuznim trgovačkim centrima u Silicijskoj dolini i izdavanjem proizvoda poput Hermes Apple Watcha, na primjer, koji kombinira prepoznatljive, prošivene kožne naramenice francuskog proizvođača Birkin torbi i tehnološkog diva Appleov povezani sat.
Sada, novo bogatstvo generirano nedavnim najvišim vrijednostima bitcoina - premašivši 107.000 dolara u ponedjeljak - dolazi dok se industrija luksuza suočava s najvećim padom u godinama i traži nove izvore rasta.
Ponuda plaćanja kriptovalutama može biti način da se tvrtke brendiraju kao inovativne, a ne kao "uštogljeni stari brend koji se prodaje samo onima koji rastu", rekao je Andrew O’Neill, vodeći analitičar digitalne imovine u S&P Global Ratings.
Zasad simbolično
Mogućnost plaćanja ostaje uglavnom simbolična. Trgovci na malo obično ponovno pretvaraju sredstva u eure ili dolare kako bi nadoknadili rizike volatilnosti, dok se za većinu kupaca metode plaćanja općenito smatraju "nečim što su već riješile" platforme za transakcije kao što su PayPal ili Venmo, rekao je O'Neill.
Ali za ulagače u bitcoin koji su doživjeli snažan porast vrijednosti svojih ulaganja, luksuzna roba - dizajnerska torbica ili vrhunski sat - očigledan su izbor za diverzifikaciju portfelja, kažu analitičari.
U znak sve većeg interesa dizajnerskih etiketa, Balenciaga je nedavno izdala kožni držač za kartice dizajniran za držanje "Stax" hardvera iz tvrtke za kripto novčanike Ledger. Dodatak od crne kože, koji se prodaje za 350 eura (368 dolara), uključuje privjesak za ključeve i privjesak za Eiffelov toranj te NFC čip postavljen ispod logotipa marke. Ledgerov Stax Crypto hardver, njegov nedavno razvijen hardver više klase sa zakrivljenim zaslonom osjetljivim na dodir, prodaje se za 399 USD u Best Buyu. Tvrtkin "Flex" hardver, koji nalikuje mini Amazon Kindleu, prodaje se za 249 dolara, dok se verzija "Nano", koja izgleda kao USB ključ, prodaje za 79 dolara.
Žele doći do mlađih kupaca
Gregory Boutte, glavni klijent i digitalni službenik za luksuzni konglomerat Kering, opisao je strategiju grupe kada je u pitanju tehnologija kao "testiraj i nauči", a ne kao "čekaj i vidi." Naglasio je prihvaćanje novih tehnologija kao ključno za dosezanje mlađih i Azijska klijentela.
Keringova zvijezda etiketa, Gucci, od 2022. godine čini kupnju dostupnom putem 10 kriptovaluta za većinu svojih proizvoda u Sjedinjenim Državama.
Printemps radi na proširenju svoje usluge kripto plaćanja u New Yorku, gdje u ožujku planira otvoriti multibrand maloprodaju u okrugu Wall Street.
Uspon Bitcoina krajem 2021. potaknuo je početni nalet interesa luksuznih marki s Tag Heuerom, na čijem je čelu u to vrijeme bio LVMH luksuzni potomak Frederic Arnault, kao i Guccijem, koji je sljedeće godine prihvaćao plaćanja u kriptovaluti za neke kupnje u Sjedinjenim Državama.