Europska krovna nogometna organizacija vjeruje da će novi model prodaje prava donositi najmanje pet milijardi eura godišnje, prenosi Index.
Novi model prodaje prava
UEFA i Organizacija europskih nogometnih klubova (EFC) mijenjaju način prodaje TV prava za Ligu prvaka i ostala europska klupska natjecanja, a promjene stupaju na snagu od sezone 2027./28. Najveća novost osmišljena je kako bi se privukle globalne streaming platforme, a doznaje se da je Netflix već kontaktiran kako bi se ispitalo njegovo zanimanje.
Ovaj potez slijedi trend u svijetu sportskih prijenosa. Amazon već prikazuje jednu utakmicu Lige prvaka po kolu u Ujedinjenom Kraljevstvu, Njemačkoj i Italiji, Apple ima globalna prava za Major League Soccer, dok Disney također razmatra ulazak u prijenose sportskih događaja uživo.
Što dobiva pobjednik?
Platforma koja osigura globalna prava imala bi prvi izbor utakmica utorkom. Ipak, postojalo bi ograničenje broja utakmica jedne momčadi, što znači da, primjerice, ne bi mogli odabrati Real Madrid za svaku utakmicu.
Netflix do sada nije bio značajnije prisutan na tržištu sportskih prava, no već su testirali teren. Prikazali su božićnu utakmicu američkog nogometa (NFL) i boksački meč između Mikea Tysona i Jakea Paula, koji je s 65 milijuna streamova postigao ogroman uspjeh. Također, Netflix je osigurao američka prava za Svjetska prvenstva za žene 2027. i 2031. godine.
Više novca za klubove
Prodaja UEFA-inih prava za ostale utakmice Lige prvaka, Europske lige i Konferencijske lige omogućit će emiterima da istovremeno daju ponude za više tržišta. Primjerice, Discovery/TNT Sports ili Sky mogli bi se natjecati za preostale utakmice na pet glavnih tržišta: u Ujedinjenom Kraljevstvu, Njemačkoj, Italiji, Španjolskoj i Francuskoj. Prava u ime UEFA-e prodaje američka marketinška agencija Relevent.