svijet.hr
19. Listopad 2025.
  • Društvo
  • Geopolitika
  • Mojbiz
  • Kultura & Scena
  • Sport
  • Lifestyle
  • Tehno
  • Komentari
search
highlight_off
person
personPrijavi se u svoj SVIJEThr profil. disabled_by_default
*
*

Dokažite da niste robot! Upišite rezultat:

Zaboravljena lozinka?

Nemaš korisnički račun? Registriraj se!

passwordZaboravljena lozinka? disabled_by_default

Unesite e-mail s kojim ste se registrirali i poslat ćemo vam link za resetiranje lozinke.

*

Dokažite da niste robot! Upišite rezultat:

assignmentRegistracija disabled_by_default
*
*
*
*
*
*

Dokažite da niste robot! Upišite rezultat:

*
Veleučilište Edward Bernays
INTERVJU:

Strojovotkinja Suzana Karamatić Vidaković - Slijedite svoje snove, ako ste predani uvijek ćete uspjeti

Strojovotkinja Suzana Karamatić Vidaković -  Slijedite svoje snove, ako ste predani uvijek ćete uspjeti
Izvor: HŽPP

Ljubav prema vlakovima nosi od malih nogu i iz obitelji željezničara. Ona je Suzana Karamatić Vidaković i jedna od tek nekoliko žena koje upravljaju vlakovima u Hrvatskoj. 

SRPANJ
26
2023

Piše:

Mario Runjić

Sreću i zadovoljstvo svojim poslom ne krije a predrasuda kaže, više nema. Zajedno s kolegicama dodaje, nije dozvolila da ih slome priče kako one nešto ne mogu. Danas smo sve tu i svaka obavlja svoj posao jednako kao i kolege, poručuje. Kako je počela njena životna i željeznička priča, otkrila nam je u novom djelu serijala tekstova 'Svijet ravnopravnosti', kroz koji ćemo vas upoznavati sa ženama u atipičnim zanimanjima.

Ljubav prema vlakovima postoji odmalena, a i obitelj, odnosno vaš otac je radio na željeznici. Kako je cijela priča počela?

Dijete sam iz željezničarske obitelji. Otac mi je radio kao pružni poslovođa na remontu i rado je sa mnom dijelio svoja radna iskustva.

Sve je počelo tako što sam upisala srednju željezničku školu, smjer tehničar za željeznički promet. Nakon što sam uspješno završila srednju školu upoznajem svoga današnjeg supruga koji je onda bio, a i sada je prometnik vlakova u kolodvoru Dugo Selo.

Nekoliko godina nakon završetka srednje škole dobivam posao u HŽ Putničkom prijevozu i počinjem raditi kao kondukterka u vlaku. Kondukterski posao obavljala sam 6 godina, ali mene je vukla želja da vozim vlak.

Kako su svojevremeno reagirale obitelj i kolege kada ste izrazili želju za upravljanjem vlakovima?

Dugo vremena razmišljala sam i analizirala bih li ja to mogla, odnosno je li to za mene. Taj je posao vrlo odgovoran jer se želja za njim i njegova realnost jako razlikuju. Rekla sam svojima u obitelji da bih probala nastaviti školovanje i krenuti u novu životnu avanturu. Naravno, podrška je bila tu i tako sam se odlučila postati strojovotkinja.

Foto: HŽPP

Koliko je trajala prekvalifikacija, te koliko je to težak proces?

Moje osposobljavanje prolazilo je kroz različite faze.

Najprije sam završila prekvalifikaciju za strojovođu koja je trajala 3 mjeseca. Nakon toga krenulo je osposobljavanje za strojovođu u HŽ Putničkom prijevozu koje je trajalo 880 sati. Velika podrška bili su mi mentori koji su imali strpljenja za moja pitanja, koji su se zaista trudili i na tome sam im zahvalna. Nakon osposobljavanja kada sam samostalno počela voziti vlakove, bili su tu za mene.

Kakav je osjećaj upravljati kompozicijom teškom stotinama tona?

Osjećaj upravljanja ne može se opisati - taj adrenalin i ta sreća!

Obzirom imam položen ispit za 4 serije vučnih vozila, ni jedan dan nije mi isti.

Danas ću s lokomotivom i vagonima voziti u Vinkovce, dok već sutra vozim niskopodni vlak prema Volinji, a dan nakon toga prema Ogulinu. Različite su to pruge; jedna je ravničarska, druga brdovita. Svaka vožnja izazovna je na svoj način i to je ljepota ovog posla.

Kakva je bila vaša prva vožnja?

Moja prva vožnja bila je prema Ogulinu - noćna smjena, kiša i magla, lokomotiva i vagoni. Bila je to jedna od težih smjena jer nije isto upravljati lokomotivom i niskopodnim vlakom. No sve je odlično prošlo, bila sam presretna. Dokazala sam sebi i drugima da ja to mogu.

Na kojoj trasi najčešće prometujete?

Svaki mjesec dobijemo raspored gdje i što vozimo tako da svaki dan vozimo po drugoj pruzi. S obzirom na to da živim na zagrebačkom području, vozim od Zagreba do Vinkovaca, Novske, Siska, Ogulina, Sunje, Volinje, Zaboka, Koprivnice, kao i gradsko-prigradske vlakove na relaciji Dugo Selo – Harmica te vlakove do graničnog kolodvora Dobova.

Foto: HŽPP

Svojedobno ste bili druga žena u Hrvatskoj koja vozi vlakove. Danas ima još kolegica s istim zanimanjem. Postoje li još uvijek predrasude prema vašem poslu i smatrate li kako se i dalje trebate više dokazivati jer ste žena?

Što se tiče predrasuda, više ih nema. Imamo jednu kolegicu u Rijeci, a nas tri u Zagrebu, sve radimo u HŽ Putničkom prijevozu. Nismo dozvolile da nas slome priče da mi nešto ne možemo. Evo danas smo sve tu i svaka obavlja svoj posao jednako kao i kolege.

Kako putnici reagiraju kada shvate tko upravlja vlakom?

Putnici su se naviknuli osobito oni koji se svakodnevno voze vlakom.

Ponekad neki putnik bude iznenađen pa nas pita u nevjerici: „Vi vozite vlak?“ Zaista putnici uvijek lijepo reagiraju i požele nam sretan put.

Znamo kako je riječ o poslu koji zahtjeva veliku koncentraciju, koje su njegove mane, a koje vrline?

Ovaj posao je vrlo zahtjevan. Idete na posao, a ne znate kako će dan završiti. Tu mora biti ogromna doza odmora i koncentracije.

Jedan dan će biti sunce, ali će se dogoditi pregaženje, a drugi dan kada pada kiša ili je magla ili snijeg dan će završiti u najboljem mogućem redu. U ovom poslu to se ne može znati. Naravno, kao i u bilo kojem poslu, tu postoje i kvarovi koje najprije pokušavamo sami otkloniti pa opet morate biti smireni i koncentrirani jer si morate pomoći i putnike dovesti do odredišta. Kolege su imali kvarove na otvorenoj pruzi, u šumi i noći. A tu ne smije biti panike! Svaku situaciju potrebno je riješiti smireno i u što kraćem roku.

Kako uspijevate uskladiti sve obiteljske i poslovne obveze?

Što se tiče usklađivanja obiteljskih obaveza i posla funkcioniram dobro.

Djeca su sada već velika, suprug također radi u smjenama pa je uvijek netko doma. Pomažemo jedni drugima da to sve bude dobro.


Foto: HŽPP

Postoji li neki dio posla u kojem bi se još odlučili okušati, nagibni, dizelski vlakovi?

Sto se tiče dizelskih vlakova, zašto da ne! Jednog dana ako se ukaže prilika za polaganje te serije vlaka, rado bih se okušala u tome. Pa putovanje prema Splitu, to bi me baš veselilo.

Sigurno dosta komunicirate sa svojim kolegicama koje upravljaju vlakovima, kakva su njihova iskustva?

S kolegicama surađujem izvrsno. Svaki dan jedna drugoj prepričamo svoj radni dan uz šalicu kave. U slučaju bilo kakvih problema, tu smo jedna drugoj na pomoći. U ovom poslu koji je za širu javnost još uvijek više za muškarce ženska solidarnost je važna. I baš zato dodatno volim podijeliti svoja iskustva s kolegicama, kao i čuti njihova.

Što bi ste poručili kolegicama odnosno svim ženama koje se možda dvoume oko toga krenuti ili ne vašim stopama?

Svim ženama poručila bih jedno – uvijek slijedite svoje snove. Ni jedan posao nije pretežak ni prezahtjevan ako ga zaista želite raditi i ako ste predani uvijek ćete uspjeti.

Foto: HŽPP

***
Sadržaj je financiran sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija Agencije za elektroničke medije.

Ključne riječi: &scaron, posao, prema, poslu, uvijek, vlakovima, jedna, kolegicama, va&scaron, nakon, zavr&scaron, vi&scaron, danas, kolege, vlakove,
PODIJELI
VIJEST

MOŽDA ĆE VAS INTERESIRATI
SRPANJ
26
2023
<
>
  • Sarkozy prvi bivši EU predsjednik koji odlazi u zatvor
    Sarkozy prvi bivši EU predsjednik koji odlazi u zatvor
    Bivši francuski predsjednik Nicolas Sarkozy odlazi u utorak u zatvor zbog plana da osigura libijsko financiranje svoje predsjedničke kampanje 2007. godine, čime će postati prvi bivši čelnik zemlje EU-a koji će odslužiti kaznu iza rešetaka.
    26.07.2023.
  • Sedam milijuna ljudi prosvjedovalo priotiv Trumpa
    Sedam milijuna ljudi prosvjedovalo priotiv Trumpa
    Sedam milijuna ljudi po tvrdnjama organizatora okupilo se jučer u SAD-u na više od 2700 mirnih skupova protiv politike američkog predsjednika Donalda Trumpa.
    26.07.2023.
  • Plenković: Velika je razlika između realnih postignuća i grintave percepcije 
    Plenković: Velika je razlika između realnih postignuća i grintave percepcije 
    Premijer Andrej Plenković ocijenio je u subotu kako je vlada u posljednjih devet godina napravila prilično posla, ali da postoji prostora za još budući da još nisu riješeni svi problemi koji tište građane ili opterećuju gospodarstvo.
    26.07.2023.
  • Otvorena prometnica Zavala - Granica Republike Hrvatske
    Otvorena prometnica Zavala - Granica Republike Hrvatske
    Novoizgrađena prometnica dio je projekta izgradnje regionalne ceste R428 – dionica Zavala – Orahov Do – Granica RH (Slano), u ukupnoj dužini od 10 kilometara. 
    26.07.2023.
  • Kineski postaje jezik budućnosti u Africi
    Kineski postaje jezik budućnosti u Africi
    Kineske jezične škole danas su prisutne u gotovo svim afričkim zemljama. Zajedno sa svojom kulturom, Kina širi i svoju političku ideologiju te jača svoj ekonomski utjecaj. Afrika bi se tome mogla suprotstaviti.
    26.07.2023.
  • Marina Ivandić postaje profesionalna potpredsjednica Gradske skupštine
    Marina Ivandić postaje profesionalna potpredsjednica Gradske skupštine
    Marina Ivandić iz stranke Možemo! obavljat će svoju dužnost profesionalno s mjesečnom plaćom od 3600 eura neto. 
    26.07.2023.
  • Trump odobrio akciju CIA-e unutar Venezuele
    Trump odobrio akciju CIA-e unutar Venezuele
    Američki predsjednik Donald Trump potvrdio je medijske napise da je ovlastio Središnju obavještajnu agenciju (CIA) za provođenje tajnih operacija unutar Venezuele te je najavio da razmatra i napade usmjerene na tamošnje narko kartele. 
    26.07.2023.
  • Uručena 100. donacija u sklopu projekta Činim dobro svaki dan
    Sinoć je u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održano svečano događanje PBZ grupe, dio Intesa Sanpaolo Grupe. 
    26.07.2023.
  • Plenković u Saboru o stanju nacije: Mir i sigurnost više nisu zajamčeni
    Plenković u Saboru o stanju nacije: Mir i sigurnost više nisu zajamčeni
    Mir i sigurnost više nisu zajamčeni, rekao je premijer Andrej Plenković u uvodu godišnjeg izvješća o stanju države i nacije.
    26.07.2023.
  • Anušić: Vojni rok će koštati 20 milijuna eura godišnje
    Anušić: Vojni rok će koštati 20 milijuna eura godišnje
    Temeljno vojno osposobljavanje trajat će dva mjeseca, kazao je, najavivši i da će uskoro objaviti koje će sve obuke novaci prolaziti te koje će vještine učiti u tom razdoblju.
    26.07.2023.

Najčitanije

GAŠENJE

MTV odlučio ugasiti pet glazbenih kanala do kraja 2025.

NAVIJAČI

BBB: Termin utakmice s Rijekom nije razlog zbog kojeg nismo navijali

GOLGETER

Messi drugu godinu zaredom Zlatna kopačka MLS-a

KAZNA

Sarkozy prvi bivši EU predsjednik koji odlazi u zatvor

NO KINGS

Sedam milijuna ljudi prosvjedovalo priotiv Trumpa

REJTING

S&P srezao francuski kreditni rejting 

KAZNA

Niko Janković dobio ozbiljnu kaznu zbog crvenog kartona u Armeniji

FILM

Film Ivone Juke imao europsku premijeru u Varšavi, u kina dolazi iduće godine

Banner sekcija Najčitanije - Detalji vijesti - test banner
  • Impressum
  • Marketing
  • Kontakt
  • Uvjeti korištenja
svijet.hr

Copyright (c) svijet.hr. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.  |  Postavke kolačića

Ova web stranica koristi kolačiće

Kolačiće koristimo za prilagođavanje sadržaja i oglasa, za pružanje značajki društvenih medija i za analizu prometa. Također dijelimo informacije o vašoj upotrebi naše web-lokacije s našim društvenim medijima, oglašivačkim i analitičkim partnerima koji ih mogu kombinirati s drugim informacijama koje ste im dali ili koje ste prikupili iz upotrebe svojih usluga.
Prihvaćam sve kolačiće Prihvaćam odabrane Postavke kolačića Ne prihvaćam