Zagrebačka županija sve je poželjnije i traženije kontinentalno odredište za odmor kako domaćih tako i stranih gostiju.
Neosporno to pokazuje rast broja gostiju, noćenja, ali i ono što najviše veseli, kvalitete ponude i sadržaja.
Time se polako ali sigurno ostvaruje turistička vizija koju je postavila Turistička zajednica Zagrebačke županije da postanu održiva, sigurna, pametna, inovativna i uključiva turistička destinacija, kojoj će se posjetitelji uvijek rado vraćati.
Rezultat je to predanog rada svih dionika u sektoru, a tim povodom razgovarali smo s direktoricom Turističke zajednice (TZ) Zagrebačke županije Ivanom Alilović.
Za nama je turistička sezona, kako ste zadovoljni rezultatima?
Zadovoljni smo rezultatima turističke sezone. Bilježimo povećanje broja posjetitelja i noćenja, što je pozitivan znak za razvoj turizma u našoj regiji. Posljedica je to naravno i ogromnog napora da na svim razinama komuniciramo sve ono što imamo ponuditi s jedne strane, ali i rada na samom sadržaju i ponudi koju neprestano razvijamo i unaprjeđujemo.
Od kuda vam najviše dolaze gosti i kako ih dodatno privući?
Naši gosti dolaze iz različitih zemalja, ali najviše iz okolnih gradova i susjednih država. Kako bismo ih dodatno privukli, kontinuirano radimo na promociji kulturnih događanja, prirodnih ljepota i gastronomske ponude naše regije. Vjerujem da sve više gostiju prepoznaje cijelu paletu različitih usluga koje ovdje mogu konzumirati. Od onih koji su zaljubljenici u vrhunsku hranu i kvalitetna pića do onih koji traže smirenje do onih kojima odmor znači aktivnost. Nudimo zaista za svakoga ne ponešto već puno.
Održivost je u fokusu svih strategija turizma. Kako Zagrebačka županija napreduje po pitanju toga da bude eko turistička regija i što se radi po tom pitanju? Koji su aduti?
Održivost je ključna! Ulažemo napore u smanjenje ekološkog utjecaja turizma. Povećavamo svijest o očuvanju prirode, potičemo korištenje ekološki prihvatljivih ponuda od smještajnih kapaciteta, zagovaranja i promocije lokalne i kvalitetne hrane do događanja koji su nastoje u svakom segmentu biti održivi.
Foto: TZ Zagrebačke Županije/Josip Škof
U tijeku je kampanja 'Odmor nikad bliže', na što ste se fokusirali?
Kampanja "Odmor nikad bliže" fokusira se na promociju lokalnog turizma i blagodati boravka u našoj županiji. Naglasak je na raznolikim aktivnostima, kulturnim događanjima i prirodnom ljepotama koje su lako dostupne našim gostima, posebice onih gostiju iz lokalnih gradova.
Za jedan takav projekt nužna je uključenost svih dionika, kako ste zadovoljni sa suradnjom s kolegama?
Suradnja s kolegama iz različitih sektora turizma je ključna. Zadovoljni smo dosadašnjom suradnjom i vjerujemo da ćemo zajedno ostvariti pozitivan utjecaj na razvoj turizma u našoj regiji. Ovo je priča u koju moramo biti uključeni svi i to s punom vjerom, inače tranzicija neće uspjeti.
Kvaliteta i vrijednost za novac je ono na čemu turisti inzistiraju. Kako to postići?
Postizanje visoke kvalitete usluga i vrijednosti za novac ključno je za privlačenje turista. Kontinuirano radimo na podizanju standarda smještaja, gastronomske ponude i aktivnosti, prateći želje i potrebe naših gostiju. Luksuz koji mi pružamo nije u novcu već u vremenu i sadržaju kojeg nudimo svakom našem gostu.
Foto: TZ Zagrebačke Županije/Josip Škof
Za kraj, TZ Zagrebačke županije provodi i proces certificiranja prema Green Destinations modelu, kako napreduje?
Proces certificiranja prema Green Destinations modelu napreduje dobro. Imamo jasnu viziju za održivi turizam, i surađujemo s relevantnim organizacijama kako bismo ostvarili ovaj cilj. Očekujemo certifikaciju u bliskoj budućnosti. No na koncu, to je tek jedan od mnogih koraka koje poduzimamo da bismo pokazali svoju posvećenost i ostvarili ciljeve. Priča je s jedne strane jednostavno, ali i vrlo kompleksna. Promjene se ne događaju preko noći pogotovo kada govorimo o promjeni svijesti koja na je primarno potrebna.