Francuski proizvođač luksuzne robe LVMH (koji posjeduje i modnu marku Dior) u prvom je ovogodišnjem tromjesečju imao tri posto manje prihode nego u prvom kvartalu prošle godine, što pripisuje neprijateljskoj američkoj trgovinskoj politici.
LVMH tone već mjesecima
Analitičari su očekivali rast prihoda od dva posto. Dionice LVHM-a pale su u utorak osam posto, jer je njegov konkurent Hermes preuzeo prvo mjesto među proizvođačima luksuzne robe po tržišnoj kapitalizaciji. Ove su godine dionice LVHM-a pale 23 posto i među najgorima su na pariškom indeksu CAC40. Najviše, 34 posto, od 1. siječnja izgubile su dionice Stellantisa.
Ažuriranje za prvo tromjesečje dovelo je do pada dionica francuskog luksuznog diva u utorak za 7,8 %, brišući oko 23 milijarde dolara s njegove tržišne vrijednosti. Završio je dan s tržišnom kapitalizacijom od 244,39 milijardi eura ili 277,42 milijarde dolara, prema podacima FactSeta. U međuvremenu, Hermesove dionice u Parizu zatvorile su 0,2% više, dajući tvrtki tržišnu vrijednost od 248,62 milijarde eura.
Predvodnik industrije, LVMH objavio je pad prodaje u prvom tromjesečju, pogođen slabijom potražnjom kineskih kupaca u Japanu u usporedbi s prošlom godinom i padom na američkom tržištu u maloprodaji Sephora kozmetičkih proizvoda te odjelu vina i alkoholnih pića.
Luksuzne dionice na meti prodaje
Većina luksuznih dionica pala je u utorak, pri čemu je Prada uvrštena na burzu u Hong Kongu zabilježila pad od 4,2 posto, britanska grupa Burberry za 4,6 posto, a talijanska modna tvrtka Salvatore Ferragamo za 4,7 posto. Vlasnik Guccija Kering pao je 5,2%, dok je Cartierov roditelj Richemont zatvorio 0,9% niže.
LVMH nije nudio mnogo razloga za zadovoljstvo, napisali su Citijevi analitičari Thomas Chauvet i Mahesh Mohankumar u bilješci klijentima. Očekivanja za grupu već su bila smanjena tijekom prošlog mjeseca zbog carina i rizika od recesije, dodali su.