svijet.hr
08. Srpanj 2025.
  • Društvo
  • Geopolitika
  • Mojbiz
  • Kultura & Scena
  • Sport
  • Lifestyle
  • Tehno
  • Komentari
search
highlight_off
person
personPrijavi se u svoj SVIJEThr profil. disabled_by_default
*
*

Dokažite da niste robot! Upišite rezultat:

Zaboravljena lozinka?

Nemaš korisnički račun? Registriraj se!

passwordZaboravljena lozinka? disabled_by_default

Unesite e-mail s kojim ste se registrirali i poslat ćemo vam link za resetiranje lozinke.

*

Dokažite da niste robot! Upišite rezultat:

assignmentRegistracija disabled_by_default
*
*
*
*
*
*

Dokažite da niste robot! Upišite rezultat:

*
Veleučilište Edward Bernays
USPJESI:

Kako je Heineken pokorio kinesko tržište?

Kako je Heineken pokorio kinesko tržište?

Zapadni potrošački brendovi u Kini već se dugo suočavaju s izgledima nižeg rasta u drugom najvećem svjetskom gospodarstvu.

SVIBANJ
25
2025

Piše:

Svijet.hr / Financial Times

No, potražnja za Heinekenovim pivima govori drugačiju priču.

Snažan rast prodaje

U 2023. godini, obujam prodaje raznih brendova nizozemskog proizvođača lagera, uključujući Amstel, porastao je za više od 50 posto. Prošle godine, kako se ukupno tržište piva u kontinentalnoj Kini smanjivalo, njegov obujam povećao se za gotovo 20 posto na nešto manje od 700 milijuna litara - gotovo dovoljno da se posluži pinta piva svima u zemlji, piše Financial Times.

Heinekenov rast dolazi nakon sporazuma postignutog 2018. s China Resources Beerom, najvećom kineskom pivovarom, kojim je državnoj grupi dano pravo na brend na kopnu, dok je Heineken preuzeo udio u China Resources Beeru i dobiva tantijeme od posla.

Ovaj pristup ukazuje na džepove prilika za poznata strana imena u brzo razvijajućem kineskom potrošačkom sektoru, čak i ako su šira tržišta na kojima posluju zasićena.

„Ovo je vrlo zdrav transakcijski odnos“, rekao je Tristan van Strien, globalni direktor odnosa s investitorima u Heinekenu, o odnosu s China Resources Beerom. „Trebaju nas i mi trebamo njih.“

Stope rasta Heinekena „nesumnjivo su nadmašile“, rekao je Euan McLeish, analitičar u Bernsteinu. „Nijedan od ostalih premium brendova nije govorio o dvoznamenkastim brojkama.“

Tržište u padu

Cjelokupno kinesko tržište piva je u padu. Prodaja je prošle godine pala za otprilike 4 do 5 posto usred zabrinutosti oko povjerenja potrošača.

Ali za China Resources Beer, čija je prodaja pala za 2,5 posto u 2024., Heineken je pravo uzbuđenje.

Ugovor s Heinekenom dao mu je prava na nizozemsko pivo u Kini na prvih 20 godina, u zamjenu za udio u jednoj od njegovih holding kompanija što Heinekenu daje efektivni udio od oko 21 posto u China Resources Beeru.

Lager, koji se prije uglavnom prodavao u dvije južne provincije, uveden je diljem zemlje. Rast je bio brz, potpomognut sponzorstvom događaja poput Velike nagrade Formule 1 u Šangaju u ožujku, gdje su se porcije od 500 ml prodavale za 40 Rmb (5,5 USD).

Heineken od 500 ml u Kini košta u prosjeku 12-15 Rmb (1,67-2,08 USD), prema Morningstaru, iako se cijene značajno razlikuju ovisno o regijama i od barova do trgovina.

Heineken je rastao "koristeći distribucijsku mrežu China Resources Beera", rekao je Jacky Tsang, analitičar u Morningstaru.

Značaj distributera

China Resources Beer, čije je lokalno pivo Snow najprodavanije u zemlji, koristi Heineken kako bi se probio na kinesko premium tržište - često definirano kao piva koja koštaju najmanje 20 posto više od prosjeka.

„Ukupni volumen prodaje piva u Kini postupno pada“, rekao je Tsang, što znači da je China Resources morao „ići za rastom cijena kako bi potaknuo rast profita“.

Rast Heinekena, s niske baze, u suprotnosti je s drugim zapadnim brendovima, koji su se također općenito pozicionirali kao premium opcije u Kini.

Danska pivovara Carlsberg, koja drži oko 10 posto kineskog tržišta piva, izvijestila je da je prodaja prošle godine pala za 1 posto. Jacob Aarup-Andersen, glavni izvršni direktor, prošli je mjesec rekao da tržište „strukturno opada“ već 15 godina, ali da i dalje postoje „velike mogućnosti rasta“.

Budweiser u vlasništvu Anheuser-Buscha, koji je, za razliku od Heinekena, izgradio značajnu distribucijsku mrežu u Kini, također je izvijestio o padu prodaje.

Priuštivost piva

Konkurencija između njih dvoje „u mislima mnogih investitora smatra se smrću u kojoj pobjednik uzima sve“, rekao je McLeish, misleći na još uvijek razvijajuće tržište premium piva.

Sada je prosječnom Kinezu potrebno samo 37 minuta rada da si priušti 500 ml premium piva, procijenio je Bernstein, u usporedbi s više od sat vremena prije deset godina – što je blizu globalnoj definiciji priuštivosti.

„Razmišljamo u 20-godišnjim ciklusima, a ovo je ciklus razvoja premium piva koji se događa u Kini“, rekao je van Strien, dodajući da „premium pivo obično dobro prolazi“ u vrijeme padova.

„Ne govorimo o ogromnom izdatku da bi netko imao lijepu društvenu večer.“

Za McLeisha, strategija China Resourcea predstavlja rizik za „pozicioniranje brenda“ ako brzo širenje ima negativan utjecaj na cijenu i njegov premium status.

China Resources Beer „nema baš iskustva u izgradnji premium brendova“, ali „da su si dali vremena... stope rasta nikada ne bi bile ni približno tako brze“, rekao je.

Postoje i drugi rizici. Heinekenova izloženost padu cijene dionica China Resources Beera dovela je do toga da je prošle godine poduzeo trošak umanjenja vrijednosti od 874 milijuna eura, čak i dok su se vlastiti volumeni naglo povećali.

Nizozemska tvrtka ne otkriva svoje dividende i prihode od tantijema iz posla, ali je rekla da njezin udio u prihodima od China Resources Beera i tantijemima iz Kine iznosi oko 6 do 7 posto neto prihoda na globalnoj razini.

Ključne riječi: heineken, amstel, pivo, kinesko tržište, china resources beer, budweiser
PODIJELI
VIJEST

MOŽDA ĆE VAS INTERESIRATI
SVIBANJ
25
2025
<
>
  • Zagreb u prvoj polovici godine imao više turista i noćenja nego lani
    Zagreb u prvoj polovici godine imao više turista i noćenja nego lani
    U Zagrebu je prvih šest mjeseci ove godine boravilo 614,4 tisuće turista s više od 1,2 milijuna noćenja, što je po dva posto više nego u istom razdoblju lani, kažu iz zagrebačke Turističke zajednice (TZGZ), ističući da je i srpanj dobro počeo.
    25.05.2025.
  • Ryanair ipak odlučio povećati ručnu prtljagu
    Ryanair ipak odlučio povećati ručnu prtljagu
    Ryanair, najveći europski niskotarifni prijevoznik, najavio je povećanje dopuštenih dimenzija besplatne ručne prtljage u nadolazećim tjednima, što predstavlja povećanje volumena od 20 posto.
    25.05.2025.
  • Anna Wintour napušta Vogue
    Anna Wintour napušta Vogue
    Nakon skoro četiri desetlječa provedenih na mjestu glavne urednice američkog Voguea, Anna Wintour odlazi i traži zamjenu, potvrdio je izdavač časopisa Condé Nast za CNN. 
    25.05.2025.
  • Na dan Thompsonovog koncerta tri će kvarta biti potpuno zatvorena
    Na dan Thompsonovog koncerta tri će kvarta biti potpuno zatvorena
    Bez obzira na to što još ne znamo detalje prometnog elaborata, točnije kako će konkretno izgledati regulacija prometa, nedvojbeno je da će Zagreb na dan održavanja Thompsonova koncerta, zbog dolaska 500.000 ljudi, prometno biti paraliziran.
    25.05.2025.
  • Coastal Secrets & Augusta’s History
    Coastal Secrets & Augusta’s History
    Ovaj zaista kraljevski paket donosi vam sve najbolje od luksuza s 5 zvjezdica na hrvatskoj obali.
    25.05.2025.
  • Čermak krenuo u temeljitu obnovu Haludova (VIDEO)
    Čermak krenuo u temeljitu obnovu Haludova (VIDEO)
    Futura Inženjering, na čijem je čelu umirovljeni general Ivan Čermak, potpisala je prošle godine ugovor o partnerstvu s Hotelima Haludovo d.d., u vlasništvu armenskog biznismena Are Abramjana pa je krenula obnova slavnoga kompleksa na otoku Krku. 
    25.05.2025.
  • Steve Jobs o neuspjehu (VIDEO)
    Steve Jobs o neuspjehu (VIDEO)
    Steve Jobs je često govorio o neuspjehu kao neizbježnom dijelu puta do uspjeha. Smatrao je da je neuspjeh vrijedno iskustvo koje nas uči, razvija i vodi do veće snage. 
    25.05.2025.
  • Nike odgodio lansiranje ženskog brenda u partnerstvu s Kim Kardashian
    Nike odgodio lansiranje ženskog brenda u partnerstvu s Kim Kardashian
     Nikeovo lansiranje novog brenda ženske sportske odjeće u SAD-u kroz partnerstvo s brendom Skims, koji je u vlasništvu Kim Kardashian, odgođeno je, rekao je u srijedu glasnogovornik proizvođača Air Jordana za Reuters.
    25.05.2025.
  • Preminuo je Leonard Lauder, jedna od ikona kozmetičkog biznisa
    Preminuo je Leonard Lauder, jedna od ikona kozmetičkog biznisa
    Leonard Lauder, čelnik kozmetičkog giganta Estée Lauder Companies, prekjučer je preminuo u svojoj 92. godini.
    25.05.2025.
  • Ferrari 296 Speciale Piloti: Smiju ga kupiti samo rijetki...
    Ferrari 296 Speciale Piloti: Smiju ga kupiti samo rijetki...
    Ferrari 296 Speciale Piloti po mnogočemu je poseban. Prije svega zato što nije dostupan "običnim kupcima". 
    25.05.2025.

Najčitanije

RASPORED

Određeni termini prvog kola SHNL-a

ORUŽJE

Trump kaže da će SAD poslati Ukrajini više oružja

IDEJE

Netanyahu nominirao Trumpa za Nobelovu nagradu za mir

OBRAMBENI SEKTOR

Može li oživjeti hrvatska vojna industrija?

PORUKE

Gradonačelnik Karlovca: Grad će se vjerojatno suditi s tvrtkom GIP Pionir

CARINE

Trump uveo nove carine: Najgore prošli Kambodža, Bangladeš, Srbija i BiH

NEVRIJEME

Elektrovod pao na kuću kod Vinkovaca, ozlijeđene dvije osobe

OŠTRO

Vučić o koncertu Thompsona: To je bio najveći fašistički skup i ustaški pir

Banner sekcija Najčitanije - Detalji vijesti - test banner
  • Impressum
  • Marketing
  • Kontakt
  • Uvjeti korištenja
svijet.hr

Copyright (c) svijet.hr. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.  |  Postavke kolačića

Ova web stranica koristi kolačiće

Kolačiće koristimo za prilagođavanje sadržaja i oglasa, za pružanje značajki društvenih medija i za analizu prometa. Također dijelimo informacije o vašoj upotrebi naše web-lokacije s našim društvenim medijima, oglašivačkim i analitičkim partnerima koji ih mogu kombinirati s drugim informacijama koje ste im dali ili koje ste prikupili iz upotrebe svojih usluga.
Prihvaćam sve kolačiće Prihvaćam odabrane Postavke kolačića Ne prihvaćam