Ralph van Dijk svjetski je stručnjak za učinkovito audio oglašavanje i sonic-brendiranje, kao i jedan od panelista na ovogodišnjem Weekend Media Festivalu koji će se održati od 21. do 24. rujna u staroj Tvornici duhana u Rovinju.
Ovaj renomirani stručnjak glasi za jednu od legendi reklamnog svijeta, a njegova tvrtka Eardrum najnagrađivanija je na svijetu, dok je nedavno osnovana tvrtka Resonance već postigla veliki uspjeh.
Na ovogodišnjem izdanju Weekenda svoja će iskustva i provjerene strategije oglašavanja podijeliti na panelu Love is in the ear powered by Hrvatski radijski forum.
Pridružujete se panelu sudionika na nadolazećem Weekend Media Festivalu. Možete li nam pružiti kratki uvid u neke ključne strategije ili trendove u audio oglašavanju o kojima ćete raspravljati tijekom svog predavanja?
Audio doživljava globalni rast publike, a brendovi napokon otkrivaju snagu zvuka za postizanje dugoročnih rezultata. Upravo ovo privlači veće brendove i nove kategorije ka radiju, koji se kreativno poigravaju s dužinama oglasa i njihovom integracijom u sadržaj. Također, prilagođavaju kreativne sadržaje kako bi odgovarali okruženju svake audio platforme. Isto tako, primjetna je povećana upotreba zvučnih elemenata, poput glasova brenda, brend himni i zvučnih logotipa.
Što brendovi mogu dobiti uključivanjem sonic strategija brendiranja i možete li podijeliti neke primjere uspješnih kampanja koje su koristile ovaj pristup?
Sonic brend elementi pomažu brendovima uskladiti komunikaciju na svim platformama i unose emocionalni element na svakoj dodirnoj točki na putovanju kupca. Na primjer, Canva sada primjenjuje svoje zvučne brendove u cijelom marketingu, kao i na platformi. Jednom kada se uspostave, ovi su elementi osobito korisni za dodavanje emocionalne poruke robne marke u kraćim oglasima. Također, pomažu i u pripisivanju, što je osobito važno u okruženjima s malim ekranima i opcijom preskakanja oglasa.
Eardrum, agencija koju ste osnovali, sada je prepoznata kao najnagrađivanija audio agencija na svijetu. Možete li podijeliti neke uvide u filozofiju i kreativni pristup koji su doveli do ovog velikog postignuća?
Jednostavno je - znamo kako publika sluša i znamo kako pisati za publiku. Naša je mantra “Relevantna pamet”, a naši koncepti postižu pravu ravnotežu za publiku, marku i proizvod. Također smo opsesivni kada je u pitanju zanat, tretirajući svaki korak izvedbenog procesa ozbiljnije nego bilo tko drugi.

Foto: Promo
Nedavno ste pokrenuli Resonance, specijaliziranu agenciju za sonic brendiranje. Kako vidite ulogu sonic brendiranja koja se razvija u svijetu marketinga i kakav utjecaj može imati na prepoznavanje brenda i angažman potrošača?
Nikada nije postojao veći interes za sonic brendiranje. To je djelomično potaknuto od strane istaknutih marketingaša koji zagovaraju moć audio brend kodova, kao i prednosti dugoročnih brend poruka. Svake godine bilježi se rast od 25 % brendova koji razvijaju sonic strategije, a svaki brend koji posjeduje ove resurse koristi širi spektar medija. S gledišta publike, emocionalna povezanost s brendom poboljšava se, kao i svijest o njihovim porukama
Moć zvuka u oglašavanju može biti podcijenjena u usporedbi s vizualnim elementima. Biste li mogli detaljnije objasniti emocionalnu povezanost koju zvuk može uspostaviti s potrošačima i kako oblikuje percepciju brendova?
Njegova se moć podcjenjuje jer je kreativnost često ispod optimalnog. Najbolji audio oglasi pozivaju slušatelja ne samo da bude središnji lik, već i koautor priče, pomažući im da oslikaju živopisne slike u svom umu. Upravo kroz ovaj povećani angažman brend može dotaknuti emocije slušatelja i time utjecati na njihovo ponašanje. Audio je također osoban, jedan-na-jedan medij pa su slušatelji već u emocionalno otvorenijem stanju uma. Kombinirajući to s autentičnim glasovima, koristeći razgovorni ton i upečatljivu glazbu, dopuštamo audio porukama da prodru dublje. Što se tiče percepcije brenda, audio može učiniti da mali brend izgleda ogromno, a multinacionalni brend da se osjeća lokalno.
Koji aspekt Weekend Media Festivala vas najviše veseli i postoje li neki kolege govornici s kojima se radujete upoznati ili družiti?
Veselim se panelu Pošto kila kulture zato što je ovo relevantna tema za brend u cijelom svijetu i panelu Rules of the luxury market zato što je marketing luksuznih dobara u audiookruženju nešto što me godinama zanima i sada sam ga odlučio savladati.
Hrvatska privlači pažnju kao središte kreativnih industrija i inovacija u nastajanju. Hoće li vam ovo biti prvi put u Hrvatskoj?
Bit će mi ovo treći put da sam u Hrvatskoj, ali tek prvu put dolazim radi teme marketinga. U Zagreb sam prvi put došao 90-ih kao glumac u filmu iz kojeg sam kasnijom montažom izrezan, a prošle godine smo supruga i ja tjedan dana plovili po dalmatinskim otocima.
Kao iskusni profesionalac, što biste savjetovali kreativcima i trgovcima koji žele ostaviti svoj trag u području audio oglašavanja i brendiranja?
Shvaćajte to ozbiljno, investirajte u kreativnost i u slučaju da ste oglašivač, budite zahtjevniji. Inzistirajte na angažiranju iskusnih autora za svoju kampanju, odaberite prepoznatljive glasove i koristite audio redatelja. Isti princip vrijedi i za sonic brendiranje. Vrlo je lako pogriješiti i zvučati generički, stoga osigurajte jasnu strategiju u smislu osjećaja koji želite izazvati.