Ministar graditeljstva, prometa i infrastrukture, Goran Vesić, priopćio je da je danas dao izjavu u Policijskoj upravi Novi Sad u svojstvu građanina, vezano uz rušenje nadstrešnice na željezničkoj stanici.
Vesić je na društvenoj mreži X napisao da je odmah po primitku poziva otišao u policiju.
"Danas sam u svojstvu građanina dao izjavu u Policijskoj upravi Novog Sada u vezi s nesrećom koja se jučer dogodila na Željezničkoj stanici u tom gradu. Odmah po pozivu koji sam danas dobio od Višeg javnog tužiteljstva Novi Sad otišao sam u Policijsku upravu Novi Sad i dao izjavu u prisutnosti nadležnog tužitelja. Ministarstvo građevinarstva, prometa i infrastrukture u potpunosti surađuje s tužiteljstvom kako bi se razjasnili uzroci ove strašne tragedije, što mi je važno i kao ministru spomenutog resora i kao građaninu Srbije kojeg je duboko potresla ova vijest," napisao je Vesić.
Nakon jučerašnje nesreće na Željezničkoj stanici Novi Sad, u kojoj je život izgubilo 14 ljudi uslijed pada nadstrešnice, ministar građevinarstva, prometa i infrastrukture Goran Vesić izjavio je da "nadstrešnica nije bila rekonstruirana."
U međuvremenu, na stranici gradnja.rs dogodile su se brojne izmjene u tekstovima o radovima na toj željezničkoj stanici, a pojavila se i snimka koja pokazuje da se na nadstrešnici ipak radilo prije nekoliko mjeseci. Zasad nije jasno što se točno radilo.
Da Goran Vesić nije govorio istinu kad je rekao da na nadstrešnici nije bilo radova, za N1 je potvrdio inženjer geologije Zoran Đajić, koji je do ožujka 2023. godine radio na rekonstrukciji zgrade Željezničke stanice u Novom Sadu.
"Prvo, nije istina što izjavljuju službenici. Na nadstrešnici se radilo. U prvoj fazi popravljena je keramika na stropnom dijelu i obavljeno je samo kozmetičko uređenje nadstrešnice. U drugoj fazi, tijekom radova na fasadi zgrade i rekonstrukciji kamene obloge, poslao sam u ožujku 2023. izvješće izvođačima, a svi su dobili ta izvješća, od ministarstva nadalje, u kojem sam tražio da se sa pročelja zgrade skinu mramorne ploče i provjeri kakva je podloga ispod njih, podloga popravi i postave nove mramorne ploče, što je bilo predviđeno projektom," rekao je.
Na pročelju su, kako kaže, bile postavljene utege koje su držale nadstrešnicu. Utege su sajle koje se s krova spuštaju kako bi ojačale konzolu nadstrešnice.
"Nadstrešnica nije imala stupove. Držala se tako što je konzola bila vezana za zgradu, a nosivost cijele nadstrešnice osiguravale su utege prikačene za vrh zgrade, upravo na onom prepoznatljivom zupčastom dijelu. Da su tada skinute ploče, vjerojatno bi se primijetilo da podloga nije dobra i možda bi se otkrilo da su utege korodirale," rekao je Đajić.
Dodao je da je nadstrešnica naknadno dodatno pokrivena staklom i da su ploče koje je trebalo zamijeniti samo prefarbavane.
Rekao je još da "tko je god bio odgovoran, morao je provjeriti nosivost tih utega - statiku i sve proračune da bi se utvrdilo može li se nadstrešnica dodatno opteretiti".
Tužiteljstvo je reklo da će biti ispitano više od 20 ljudi. Među njima su, uz Vesića, direktorica javnog poduzeća Infrastrukture željeznice Srbije Jelena Tanasković te njihovi suradnici koji su bili u lancu odgovornosti tijekom rekonstrukcije Željezničke stanice u Novom Sadu.