Arnold Kamler, predsjednik Kent Internationala, jednog od najvećih američkih proizvođača bicikala, upozorio je da će cijene u cijeloj industriji porasti čak 50 posto ako Trump zadrži carine na sadašnjim razinama.
Američke marke bicikala uvoze oko 90 posto od otprilike 12,5 milijuna bicikala koje prodaju godišnje.
Najveći udio se proizvodi u Kini, dok Tajvan, Vijetnam i Kambodža također proizvode znatnu količinu bicikala.
Trump je u srijedu rekao da Kini nameće nove carine od 125 posto. Nakon što je prethodno zaprijetio visokim carinama drugim velikim zemljama proizvođačima bicikala u Aziji, u srijedu ih je pauzirao na 90 dana.
Carine - i prijetnje njima - došle su u teškom trenutku za 6 milijardi dolara vrijednu američku industriju bicikala. Procvat prodaje tijekom pandemije se preokrenuo, a inflacija je povećala troškove za proizvođače.
Bicikli za odrasle tvrtke Kent International kreću se u rasponu cijena od 149,99 do 524,99 dolara. Tvrtka je ove godine podigla cijene za 12 posto u odnosu na početne Trumpove carine od 20 posto za Kinu.
Kalmer je rekao kako očekuje da će cijene porasti još najmanje 25 posto zbog dodatne carine od 34 posto koju je američki predsjednik uveo prošli tjedan.
Trumpova dodatna carina od 50 posto na kinesku robu, najavljena 7. travnja kao odgovor na uzvratne carine iz Kine, "učinila bi moje bicikle nepoželjnima i preskupima", rekao je Kalmer, govoreći za Financial Times prije nego što je Trump nametnuo još veće carine na kinesku robu.
Kent International očekuje prodaju 1,4 milijuna bicikala u SAD-u ove godine, što bi bio njegov najlošiji rezultat u više od desetljeća, zahvaljujući Trumpovim carinama.
"Naša prodaja stalno opada jer su nam cijene sada tako visoke", rekao je Kalmer. "Nije bilo obzira prema nama unatoč stotinama radnih mjesta koja smo do sada otvorili."
Trump kaže da uvodi carine dijelom kako bi revitalizirao američku proizvodnju.
Međutim, Kamler je rekao da, iako je Kent International 2014. godine vratio dio sklopova iz Azije u SAD — sklapa nekoliko stotina tisuća bicikala godišnje u svojoj tvornici u Južnoj Karolini — i dalje će morati povisiti cijene tih bicikala jer većinu komponenti uvozi iz Kine.
"Sada smo u priličnoj dilemi", rekao je Kamler. "Osnovali smo tvornicu [ali] također plaćamo ove vrlo visoke tarife."
Kalmerove pritužbe ponovile su one brojnih industrijskih ličnosti, uključujući tajvansku Giant Group, jednog od najvećih dobavljača bicikala u SAD-u. Tvrtka je rekla da tarife "apsolutno nisu pozitivne" za industriju i da će, ako se održe, Giant "neizbježno biti prisiljen odražavati trošak".