Ina je prva u Hrvatskoj koja je upotrijebila umjetnu inteligenciju (AI) za generiranje pjesama koje vozače potiču na redovite pauze tijekom vožnje. Zapakirala ih je i usmjerila prema vozačima u blagdansko vrijeme kroz inovativnu društveno odgovornu kampanju „Bolje stati nego zaspati“
Umor za volanom jedan je od glavnih uzroka prometnih nesreća, prema izvješću Hrvatskih autocesta. Kako su blagdani vrijeme pojačanih putovanja, INA na jedinstven način podsjeća vozače na važnost odmora kako bi sretno stigli na svoja odredišta.
„Svaki put kad te umor svlada, na INA odmorištu stani sada, bolje stati nego zaspati“ – jedan je od stihova nastalih uz pomoć umjetne inteligencije, koja je generirala i uglazbila poruke o sigurnosti.
Uz pomoć naprednih AI algoritama, INA je prilagodila pjesme regionalnim glazbenim preferencijama i lokacijama vozača, osiguravajući da poruka dopre do svih. U kampanji je stvoreno 16 jedinstvenih pjesama različitih žanrova – od popa, rocka i trapa do klapskih i prigodnih božićnih pjesama. Vozači ih mogu čuti na digitalnim platformama i radio postajama diljem Hrvatske.
„Umjetna inteligencija može unaprijediti kreativne procese i donijeti stvarnu društvenu korist kada se upotrebljava na odgovoran način. Ova kampanja je odličan primjer takve primjene. Cilj nam je podsjetiti vozače da ne voze umorni te da odmor potraže na INA maloprodajnim mjestima. Poruka koju prenosimo može povećati sigurnost na cestama i spasiti život“, izjavila je Tamara Karagity, direktorica Korporativnih komunikacija i marketinga Ine.
Poslušajte pjesme iz kampanje ovdje i ne zaboravite – bolje je stati nego zaspati!