Božićna sezona je sezona čokolade. Iako je od prošlog Božića znatno poskupjela, čokolada je ponovno vrlo tražena u Njemačkoj, pokazuje analiza Schmagglea.
Figure Djeda Mraza od čokolade, ovisno o marki i veličini, ove godine koštaju upola više nego lani, a čokoladna srca za trećinu.
Znatno poskupljenje
Medena srca, medenjaci s džemom preliveni čokoladom, koštaju 12 posto više nego krajem 2023. godine.
Čokolada je prethodnih godina poskupjela, ali prema podacima Saveza udruga proizvođača slatkiša potrošnja je u stalnom porastu.
Naime, 2018. godine svaki je Nijemac konzumirao nešto više od devet kilograma čokolade godišnje, a 2023. godine nešto manje od 10.
U 12 mjeseci mliječna ili tamna čokolada poskupjela je i do 17 posto, a bombonijera za djecu gotovo osam posto.
Cijenu su nedavno podigli brendovi Ritter sport (Ritter) i Milka, čija je tabla alpske čokolade poskupjela gotovo 27 posto, s 1,49 na 1,89 eura.
Proizvođači čokolade najavili su poskupljenja početkom godine, zbog lošeg uroda stabala kakaovca nakon suša, previše kiše i biljnih bolesti.
Kakaovac poskupljuje
Zbog toga je cijena kakaovca u travnju skočila na rekordnih više od 10.000 eura po toni. Iako je od tada pojeftinio, cijena je i dalje visoka.
Prema njemačkoj statistici, prosječna čokoladica u listopadu je bila 9,1 posto skuplja nego 12 mjeseci ranije, čokoladice i ostali proizvodi od čokolade 7,6 posto, a praline šest i namazi na bazi nugata 6,6 posto.