Hladno vrijeme može drastično smanjiti domet električnih automobila, pokazalo je nedavno ispitivanje uglednog njemačkog automobilističkog kluba ADAC.
ADAC je testirao koliko je energije izgubljeno tijekom simuliranog putovanja autocestom od Münchena do Berlina na 0 stupnjeva Celzijevih. Samo je jedan od 25 električnih automobila prošao put bez punjenja.
U 18 testiranih e-modela vrijednosti potrošnje energije bile su 50% veće od obećanih u brošurama proizvođača. Za Volvo EC40, MG4 i Ford Capri odstupanja su bila 80% i više. Nio ET5 ima najmanje odstupanje od 10%, a slijede ga Porsche Taycan (23%) i Mercedes EQS (25%).
Mercedes EQS bio je jedini model koji je prešao cijelu udaljenost bez zaustavljanja radi punjenja. Domet Mercedesa na testu iznosio je 600 kilometara, što ga čini najboljim od svih.
Međutim, EQS je stigao sa samo 18 kilometara dometa u bateriji nakon testne rute od 582 kilometra. Izvješće ADAC-a kaže da bi većina vozača napunila bateriju tijekom puta kako bi izbjegli rizik da ostanu bez struje.
Podaci o dometu od 500 do 700 kilometara za e-automobile više nisu neuobičajeni, ali domet naveden u brošuri izmjeren je u smislu zakonskog ciklusa testiranja lakih vozila (WLTP) usklađenog u cijelom svijetu i određen pod "temperaturama koje se osjećaju dobro", kaže ADAC.
Mješoviti stil vožnje s velikim gradskim prometom koji ovo odražava vrijedi samo za izmjereni scenarij.
Pod drugim uvjetima, potrošnja i domet mogu jako varirati. Osobito pri brzinama na autocestama i pri ledenim temperaturama, električni automobili troše više energije i smanjuje se domet.
Za laboratorijsku simulaciju ruta između Münchena i Berlina na autocesti A9 snimljena je tijekom stvarnog putovanja i uvezena u ispitni uređaj, uključujući nagibe, nizbrdice i realne prometne uvjete.
To je značilo da su sva vozila morala voziti potpuno istim brzinama, bez utjecaja promjene gustoće prometa, vjetra, vremena ili mogućih gužvi.
Testeri ADAC-a odabrali su maksimalnu brzinu od 130 kilometara na sat, poštovala su se ograničenja brzine na ruti i nije bilo gužvi. To je rezultiralo prosječnom brzinom od 111 km/h i čistim vremenom putovanja od pet sati i 15 minuta.
Lucid Air i Porsche Taycan, kao i pet drugih električnih automobila, uspjeli bi putovati s jednim zaustavljanjem kako bi uzeli elektrone. Devet vozila trebala su dva zaustavljanja, a daljnjih osam automobila tri zaustavljanja kako bi prešli cilj.