Premijer Plenković, ministar turizma Glavina i predsjednik HTZ-a Staničić ovoga su tjedna upozorili na cjenovna pretjerivanja u hrvatskom turizmu.
Sve manje konkurentni
Tonči Glavina, ministar turizma i sporta rekao je gostujući u emisiji Otvoreno kako nama pada cjenovna konkurentnost, te da ukoliko želimo zadržati turističke rezultate od posljednjih godina moramo napraviti iskorak po pitanju cjenovne konkurentnosti.
- Kumulativni rast cijena u turizmu u Hrvatskoj od početka 2022. godine do rujna 2024. godine iznosi gotovo 50 posto. Kao posljedica takvog rasta cijena imamo pad realne potrošnje turista po noćenju. Potrošnja turista po noćenju se izračunava kao omjer prihoda s platne bilance i noćenja stranih turista, deflacionirana za cijene u smještaju i u pružanju usluge hrane i pića i definitivno umanjuje sve pozitivne učinke cijena i nominalne prihode. I to sve skupa upućuje na to da, što se tiče cijena, smo se izjednačili s nekim tržištima od kojih smo bili puno jeftiniji', rekao je.
Znamo već za usporedbe s destinacijama na Mediteranu poput Italije, Španjolske ili Grčke koje Hrvatskoj više ne idu u prilog. Međutim, jedna od destinacija koja nam geografski nije bliska, ali cjenovno očito jest - jesu i Maldivi.
Kakve su cijene na Maldivima?
Naši čitatelji su nam ovih dana poslali zanimljive detalje o cijenama na Maldivima, posebno kad se radi o barovima i restoranima. Pogađate, cijene su niže ili u najmanju ruku slične hrvatskima.
Butelja dobrog vina od 25 eura, Coca-Cola, Fanta i pivo u razini od dva do četiri eura, kave već od dva eura. Koktel se može popiti već po cijeni od sedam eura, dok su primjerice na nekim jadranskim destinacijama prošlog ljeta bili skuplji od 10 eura.
Možemo zaključiti da se Hrvatska cjenovno izjednačila s Maldivima, a u nekim segmentima ponude je i skuplja. Nadajmo se da će pretjerivanju s cijenama napokon doći kraj...