Hrvatski kamping turizam čini gotovo četvrtinu (23%) smještajnog kapaciteta hrvatskog turizma, a čak preko 50% su smještajne jedinice visoke kvalitete, odnosno kampovi kategorije četiri i pet zvjezdica.
Ove sezone, zaključno s 3. studenim, u 825 naših kampova ostvareno je gotovo 3,4 milijuna dolazaka i 21,2 milijuna noćenja.
Zahvaljujući kontinuiranim ulaganjima i inovativnom pristupu, hrvatski kampovi su u samom vrhu po kvaliteti na Mediteranu, a gledajući razdoblje od posljednjih 10 godina, bilježimo porast noćenja od 28,5 posto te značajno produženje glavne sezone na obali i porast interesa za kampiranjem na kontinentu.
Ovi rezultati predstavljeni su na 18. Kongresu hrvatskog kampinga koji je okupio preko 400 predstavnika kamping sektora u hotelu Well, Terme Tuhelj, u organizaciji Kamping udruženja Hrvatske, uz podršku Ministarstva turizma i sporta RH i Hrvatske turističke zajednice.
“Kontinuirano ulaganje u kampove posljednjih godina rezultiralo je porastom broja gostiju, ali prostora za rast i dalje ima. I ubuduće ćemo se snažno zalagati za poboljšanje uvjeta rada i konkurentnosti kamping sektora te snažno ulagati u razvoj kampinga, uvjereni da investicijama u infrastrukturu i atraktivan sadržaj koji traže naši gosti, kamping može biti perjanica održivog turizma. Prepoznala je to i struka, naime neke od vodećih institucija, autoriteta u europskom kampingu, naše kampove ocjenjuju vrlo visoko – na samom smo vrhu po kvaliteti u Europi, odmah iza Nizozemske”, izjavio je direktor Kamping udruženja Hrvatske Adriano Palman.
Ovogodišnji Kongres usmjeren je na tehnološke inovacije te potencijal umjetne inteligencije kao podrške razvoju usluga u kampingu, s posebnim naglaskom na dodatno ulaganje u kvalitetu ponude. Predstavljeni su i najnoviji trendovi u održivom turizmu i zelenim inicijativama, s ciljem postizanja cjelogodišnje atraktivnosti kamping destinacija.
“Iza nas je dobra turistička godina, koja je potvrdila da objekti u koje se kontinuirano ulaže bilježe visoku popunjenost. Tako je i u kamping sektoru u kojem smo u samom vrhu upravo zahvaljujući smještaju visoke kategorije, a kako bismo nastavili rast nužan je snažan nastavak investicija i daljnji inovativan pristup. Očekuje nas još jedna izazovna godina, najviše zbog gospodarskih kriza u nekim od naših najznačajnijih emitivnih tržišta. Naša konkurencija na Mediteranu također nastavlja ulagati u promociju u privlačenje gostiju, tako će biti ključno ponuditi gostima adekvatnu vrijednost za njihov novac”, izjavio je Veljko Ostojić, direktor Hrvatske udruge turizma i predsjednik Izvršnog odbora KUH-a.
Tijekom Kongresa bit će dodijeljena i priznanja za najbolji hrvatski veliki kamp, kampu Lopari Camping Resort na otoku Lošinju te za najbolji hrvatski mali kamp, kampu Dionis Camping Zaton u mjestu Zaton. Uz navedeno, priznanja za najinovativnije kampove u Hrvatskoj pripast će:
• Aminess Style Camping Avalona Resort za inovativan koncept luksuznog kampa
• Kamp Mon Perin za inovativan koncept kongresne i wellness ponude
• Polidor Camping Resort za inovativan koncept u domeni energetske učinkovitosti
• Solaris Camping (Valamar d.d.) za inovativan koncept održivosti i ekologije
• Valamar Camping Istra za inovativan koncept prezentacije autohtone kulture i običaja
• Kamp Veštar za inovativan koncept poticanja e-mobilnosti
Kongres hrvatskog kampinga prati i bogata ponuda domaćih i inozemnih proizvođača mobilnih kućica i glampinga, te prateće opreme za kamping industriju, što sudionicima omogućuje uvid u najnovije tržišne trendove i razmjenu iskustva.