Izvršna direktorica X-a, Linda Yaccarino, izjavila je da će korisnici "uskoro" moći ulagati ili trgovati na platformi društvenih medija, dok je opisala prodor u financijske usluge u nastojanju vlasnika Elona Muska da izgradi "aplikaciju za sve".
"Moći ćete doći na X i moći obavljati cijeli svoj financijski život na platformi", rekla je Yaccarino u intervjuu za Financial Times na festivalu oglašavanja Cannes Lions. "A to je hoće li vam platiti pizzu koju smo sinoć podijelili ili izvršiti ulaganje ili trgovanje. Dakle, to je budućnost."
Dodala je da tvrtka također istražuje uvođenje X kreditne ili debitne kartice, što bi se moglo dogoditi već ove godine.
Predloženi ulazak u financijske usluge dolazi u trenutku kada Musk nastoji modelirati platformu, koju je kupio 2022., po uzoru na kineski WeChat - jedinstveno mjesto za razmjenu poruka, plaćanja i kupovinu.
X je već rekao da će kasnije ove godine predstaviti X Money, digitalni novčanik i uslugu plaćanja među korisnicima, s Visom kao prvim partnerom.
Yaccarino je u utorak dodala da će X Money prvo biti pokrenut u SAD-u prije nego što se proširi i na druge lokacije, te je rekla da će usluga korisnicima omogućiti kupnju robe, pohranu vrijednosti ili davanje napojnica kreatorima na platformi.
„Cijeli trgovački ekosustav i financijski ekosustav pojavit će se na platformi koja danas ne postoji“, rekla je.
Međutim, veliki prodor u financijske usluge otvorio bi X opterećujućim regulatornim izazovima, poput usklađenosti s propisima o licenciranju i pranju novca.
X se mučio vratiti financijskom zdravlju nakon što su oglašivači, koji čine većinu njegovih prihoda, masovno napustili platformu nakon Muskove akvizicije platforme tada poznate kao Twitter za 44 milijarde dolara. Mnogi su naveli zabrinutost zbog njegovog pasivnog pristupa moderiranju, što znači da bi se njihovi oglasi mogli postavljati u blizini nepoželjnog sadržaja, kao i zbog provokativne upotrebe platforme od strane samog milijardera poduzetnika.
Napetosti između vodstva X-a i oglašivača su se rasplamsale. U intervjuu, Yaccarino je odbacila optužbe da je tvrtka društvenih medija nedavno prijetila brendovima tužbama ako ne kupe oglašavanje na X-u.
Prošli tjedan je odbacila kao "rekla-kazala" izvješće Wall Street Journala, u kojem se navodi da je pola tuceta brendova, uključujući Verizon i Ralph Lauren, sklopilo dogovore o kupnji oglasa nakon što su primili prijetnje. "To su neimenovani izvori, slučajni komentatori trećih strana", rekla je Yaccarino.
X je prošlog ljeta podnio saveznu antimonopolsku tužbu protiv Globalnog saveza za odgovorne medije, koalicije brendova i reklamnih agencija, kao i nekoliko drugih brendova. Tvrtka društvenih medija optužila je skupinu za kršenje zakona o tržišnom natjecanju koordiniranjem "ilegalnog bojkota" pod krinkom inicijative za online sigurnost.
Tijekom vremena, X je dodao ili uklonio nekoliko brendova iz tužbe. Unilever je uklonio iz tužbe nakon što je u listopadu ponovno pokrenuo oglašavanje na platformi društvenih medija.